• شنبه / ۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98090905642
  • خبرنگار : 50034

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت همدان:

تخلف صنفی همیشه در بازار وجود دارد

تخلف صنفی همیشه در بازار وجود دارد

ایسنا/همدان رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از تشدید بازرسی بر بازار همدان خبر داد و گفت: روزانه ۶۰۰ تا ۷۵۰ بازرسی از صنوف مختلف صورت می‌گیرد.

داریوش صفاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش قیمت برخی از کالاها در بازار، اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها مربوط به اصلاح قیمت بنزین نبوده است، تخلف صنفی همیشه در بازار وجود دارد اما پس از اصلاح قیمت بنزین بازرسی‌ها در بازار تشدید شده تا از افزایش غیرمنطقی کالاها جلوگیری شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت کاهو، خیار و گوجه فرنگی افزود: قیمت کاهو، خیار و گوجه فرنگی در بازه زمانی محدودی افزایش یافت اما در حال حاضر قیمت خیار و کاهو به حالت عادی بازگشته است.

صفاری یادآور شد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم خیار بوته‌ای در میدان میوه و تره‌بار همدان ۴۵۰۰ تومان، خیار گلخانه‌ای ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان و کاهو ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است و خرده‌فروشان می توانند بین ۲۵ تا ۳۰ درصد بر روی آن سود بکشند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: گرانی گوجه فرنگی کشوری است و علت آن هم این است که فصل گوجه فرنگی بوته‌ای تمام شده و محصولات گلخانه‌ای نیز به میزان زیاد تولید نشده است.

وی با تأکید بر اینکه همه ساله قیمت گوجه فرنگی در این فصل با افزایش قیمت موجه می‌شود، درباره تأثیر افزایش کرایه حمل بار بر گرانی گوجه فرنگی اظهار کرد: قیمت حمل بار آن قدر تأثیرگذار نیست، اگر اینگونه بود باید در تمامی محصولات شاهد افزایش قیمت بودیم اما پیش‌بینی می‌شود با ورود محصولات گلخانه‌ای به بازار تا چند روز آینده نرخ گوجه فرنگی به حالت عادی برگردد.

صفاری درباره قیمت گوشت قرمز در بازار نیز یادآور شد: قیمت گوشت قرمز در بازار روند کاهشی داشته به‌طوریکه هر کیلوگرم گوشت بره نر ۷۸ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوسفند ماده ۶۸ هزار تومان و سردست پاک شده ۱۱۰ هزار تومان است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از کاهش قیمت روغن در بازار خبر داد و گفت: قیمت روغن در بازار کاهش پنج درصدی داشته است.

وی با اشاره به افزایش قیمت برنج پاکستانی در بازار، ادامه داد: قیمت برنج پاکستانی افزایش داشته اما سهمیه خوبی برای استان درنظر گرفته شده است به‌طوریکه بیش از ۳۰۰ تن برنج پاکستانی به استان وارد می‌شود.

صفاری با اشاره به تخلفات موجود در بازار همدان بیان کرد: بیشترین تخلفات در زمینه حمل و نقل بین شهری و فروش گاز مایع بوده که در حال رسیدگی است.

وی از احتمال افزایش قیمت نان در همدان خبر داد و گفت: قیمت پیشنهادی و کارهای اولیه در سازمان انجام شده که باید در کارگروه آرد و نان استان مطرح شود و در صورت تصویب افزایش خواهد یافت.

  انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha