• دوشنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 98091107211
  • خبرنگار : 50219

گلایه امام جمعه مهریز در مورد کم‌لطفی برخی مسئولان نسبت به شهدا

گلایه امام جمعه مهریز در مورد کم‌لطفی برخی مسئولان نسبت به شهدا

ایسنا/یزد امام‌ جمعه مهریز از کم‌توجهی مسئولان این شهر در ادوار مختلف نسبت به ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گلایه کرد.

حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی‌الدینی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با گلایه از نصب نشدن تصاویر شهدا در ورودی شهر مهریز و حاشیه جاده بین‌المللی سنتو،‌ گفت: در دولت‌های مختلف بعد از انقلاب و در زمان شهرداران و مسئولان این شهر، متأسفانه به فرهنگ شهادت‌طلبی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کم توجهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان مهریز  علی‌رغم برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در کنار وجود نازنین ۳۱۳ شهید به تعداد یاران امام زمان(عج)، به‌ شایستگی معرفی نشده و هنوز کسانی هستند که نمی‌دانند این شهر واقع شده در مجاورت شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب کشور، باغشهری با گنجینه‌های فرهنگی و دینی ارزشمند است.

امام جمعه مهریز با بیان این که متأسفانه بی‌توجهی به شهدا و کمرنگ شدن فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در تمام شهرها فراگیر شده است، افزود: برخی از مسئولین کم‌لطفی می‌کنند و نصب تصاویر شهدا را در کنار جاده سنتو که محل تردد مسافران و وسایل نقلیه بسیاری است، موجب حواس‌پرتی رانندگان می‌دانند، در حالی‌ که به عنوان نمونه در بزرگراه تهران – قم، تابلوها و بیلبوردهای تجاری بسیاری نصب است و چون این تابلوها موجب کسب درآمد می‌شود، با نصب آن مشکلی ندارند.

وی نصب تصاویر شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یک امر ضروری دانست و گفت: اگر در مراکز گردشگری و تفرجگاه‌های این شهرستان، تصاویر شهدا و وصیت‌های آنان نصب شود و افراد با شهدای مهریز و نوجوانان و جوانانی که برای حفظ دین و وطن سینه خود را آماج گلوله‌های دشمن کردند، آشنا شوند، قطعاً بسیاری از معضلات فرهنگی مانند کشف حجاب و سگ‌گردانی مرتفع خواهد شد.

حجت‌الاسلام محی‌الدینی در پایان نیز اضافه کرد: توجه به امر گردشگری و جذب گردشگر بدون توجه به ظرفیت‌های مذهبی و دینی، کار شایسته‌ای نیست لذا در مناطق گردشگری مهریز مانند چشمه غربال‌بیز یا باغ جهانی پهلوان‌پور باید با حفظ ارزش‌ها و تأکید بر رعایت شئونات اسلامی برای جذب گردشگر و جذب سرمایه‌گذار تلاش کرد و اهتمام داشت که ارزش‌ها فدای توسعه گردشگری نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha