• پنجشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98091410063
  • خبرنگار : 50175

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد:

پرداخت بیش از ۵۷ میلیارد وام بلاعوض به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل

پرداخت بیش از ۵۷ میلیارد وام بلاعوض به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پرداخت بیش از ۵۷ میلیارد تومان وام بلاعوض به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل استان خبر داد.

عبدالرضا بازدار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جریان سیل فروردین‌ماه سال جاری خسارت عمده‌ای به همه زیر بخش‌های کشاورزی استان لرستان شامل؛ ایستگاه‌های پمپاژ، جاده‌های بین مزارع، باغات، مزارع استخرهای پرورش ماهی و ... وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تصویب هیئت دولت مبنی بر جبران بخشی از خسارات وارده به کشاورزان بیش از ۳۰ هزار پرونده در استان لرستان تشکیل شد و تاکنون به ۱۴ هزار پرونده بیش از ۵۷ میلیارد تومان وام بلاعوض به حساب کشاورزان خسارت دیده از سیل واریز شده و یا در حال پرداخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: با توجه به شفاف شدن و مشخص شدن وضعیت پرونده‌ها و تکمیل مستندات مورد نیاز، روند پرداخت خسارات سرعت بیشتری به خود گرفته و به‌طور میانگین روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر مبلغ خسارت به حسابشان واریز و یا واریز خواهد شد و مابقی پرونده‌ها به مرور در حال انجام است.

بازدار اضافه کرد: خسارات وارده به بخش شیلات لرستان بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان بوده که تاکنون مبلغ ٨ میلیارد تومان به حساب پرورش‌دهندگان واریز شده و مابقی طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: پرداخت خسارت به‌صورت بلاعوض و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت است و تاکنون مبلغ ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ٨ بانک عامل واگذار شده و بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان آن به کشاورزان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: از بانک‌های عامل همراهی و همکاری با کشاورزان را خواستاریم بعضی از بانک‌ها متأسفانه در پرداختی‌ها کوتاهی می‌کنند، با توجه به نیاز کشاورزان و خسارت دیدگان به نقدینگی برای ادامه فعالیت در اعطای این وام‌ها همکاری و تسریع کنند.

بازدار بیان کرد: دبیرخانه ستاد سیل مستقر در سازمان جهاد کشاورزی لرستان به‌طور شبانه‌روز مشغول به کار هستند اما در طول روز کشاورزان خسارت‌دیده به این ستاد مراجعه کرده و باعث کند شدن روند انجام کارها می‌شوند.

وی اظهار کرد: از کشاورزان هم استانی استدعا داریم از مراجعه به ستاد استان خودداری کرده چراکه این کار باعث مختل شدن و کند شدن روند پرداخت‌ها می‌شود. چنانچه نیاز به حضور کشاورزان باشد با توجه به اطلاعات موجود در پرونده به آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha