• شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98091611289
  • منبع : نمایندگی همدان

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

ترویج فرهنگ اسلامی نیازمند توجه به مساجد است

ترویج فرهنگ اسلامی نیازمند توجه به مساجد است

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ اسلامی نیازمند توجه به مساجد است، گفت: کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد با کمک گرفتن از هنر می‌توانند در بازسازی فرهنگی- هنری مساجد مؤثر باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی شنبه ۱۶ آذر در نخستین جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان همدان، با اشاره به مشکلات موجود در حوزه مساجد، پیشنهاد تشکیل شورای عالی مساجد را مطرح کرد و ادامه داد: تمامی کارهای مساجد باید در یک مرکز جامع انجام و فعالیت‌های مساجد در آنجا مدیریت شود همچنین تشکیل یک مرکز جامع انسجام بخشی را در سطح مساجد به وجود می‌آورد.

وی در ادامه رسیدگی به امور مساجد را کار اصلی خود عنوان کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد می‌توانند با زبان روز با خانواده‌ها ارتباط برقرار کرده و مشکلات آنها را حل کنند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه تشکیل این ستاد در راستای ترویج فرهنگ دینی و فعالیت‌های فرهنگی- هنری مساجد است، اظهار کرد: در استان همدان ۵۲۰ کانون فرهنگی- هنری مساجد وجود دارد که ۲۳ کانون در شهر همدان و بقیه در سطح استان فعالیت می‌کنند که بیشترین تعداد آنها در روستاها و حاشیه شهر هستند.

احمدرضا احسانی تشکیل ستاد را در راستای تقویت، احیاء، تجهیز و تکمیل امکانات دولتی و غیردولتی در کانون‌های مساجد و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مربوطه دانست و گفت: رویکرد تشکیل ستاد در استان همدان، فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در رده‌های سنی مختلف در تمامی حوزه‌ها است و امیدواریم خروجی مثبتی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ میلیون تومان برای تجهیزات کانون‌های مساجد درنظر گرفته شده است، بیان کرد: کمک به عرضه تولیدات فرهنگی- هنری، توسعه فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی و نظارت بر فعالیت کانون‌های مساجد و تربیت نیروهای متعهد از جمله اهداف تشکیل ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد است. 

حسین براتی، مدیرکل امور ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور نیز در ادامه گفت: تعداد ۲۵ هزار کانون مساجد در سطح کشور وجود دارد و ۱۴ هزار کتابخانه عمومی وابسته به مسجد در مناطق شهری و روستایی فعالیت دارند که ۴۵ درصد از کانون‌های کشور در روستاها فعال هستند.

امروز احکام اعضای شورای استانی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان همدان با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha