• یکشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۸ / ۲۱:۲۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 98091712852
  • خبرنگار : 71548

توصیه‌های یونس شکرخواه به ایسنایی‌ها

توصیه‌های یونس شکرخواه به ایسنایی‌ها

یونس شکرخواه به ایسنا توصیه کرد تا در مسیر پیش روی خود در سال‌های آتی به این نکته توجه کند که وجه تمایز این رسانه با سایر خبرگزاری‌ها در چیست و اینکه باید بیشتر به نوع تولیدات این رسانه توجه شود تا میزان مصرف آن.

به گزارش ایسنا، یونس شکرخواه – استاد علوم ارتباطات و روزنامه‌نگار پیشکسوت - که در مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: فرا رسیدن ۲۰ سالگی ایسنا را تبریک می‌گویم و به این فکر می‌کنم که چقدر این ۲۰ سال سریع گذشت. به همین خاطر این روز را به ابوالفضل فاتح (اولین مدیرعامل ایسنا) و ایسنایی‌ها تبریک می‌گویم.

او ادامه داد: در واقع هم باید تبریک گفت و هم تاکید کرد که دیگر وقت چرخش است. به گمانم باید اطرافمان را خیلی خوب رصد کنیم. دیگر زمان آن نیست که در تحریریه‌ها بنشینیم، خبر ادیت و گفت‌وگو و گزارش آماده کنیم. در زمانه داده‌های بزرگ نقش خبرگزاری‌ها به سرعت در حال تغییر است. پیشنهاد می‌کنم که شما در برگزاری نشست‌هایی در این زمینه‌ها پیش‌قدم شوید و به این موضوع بپردازید که آیا امروز دنیای خبرگزاری‌ها همانند ۲۰ سال پیش است؛ من اینچنین فکر نمی‌کنم.

این استاد علوم ارتباطات با بیان اینکه فضای معاصر به ما جیره های دائم از اطلاعات می‌دهد، اظهار کرد: اما نباید به این نوع غذاها عادت کنیم. ایسنا در روزهای نخست خود با گفت‌وگوهای اختصاصی پرش کرد. الان نیز باید به این فکر کند که چه چیزی می‌تواند داشته باشد که مخاطبان جهانی به آن عادت ندارند.

شکرخواه بیان کرد: این حجم عظیم از شبکه‌های ارتباطی به عنوان بزرگترین دستاورد بشری همانند یک سلسله عصبی است که وقتی ارتباطات آن قطع می‌شود شوک ایجاد می‌شود. ما در روزهای گذشته یک شبکه را خاموش کردیم و شوک‌های زیادی در انتظارمان است.

این روزنامه‌نگار پیشکسوت در پایان سخنان خود به ایسنا توصیه کرد: امیدوارم در عصر ارتباطات به این نتیجه برسیم که ممیزه ایسنا با سایر خبرگزاری‌ها در چیست؟ اینکه این خبرگزاری روزانه مرجع چند منبع بوده است، چه اهمیتی دارد. امروز مساله ایسنا باید نوع تولید باشد و نه مصرف آن.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha