• سه‌شنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 98091913932

کشت قراردادی سیب‌زمینی در گرگان برای اولین بار

کشت قراردادی سیب‌زمینی در گرگان برای اولین بار

ایسنا/گلستان مدیر جهادکشاورزی شهرستان گرگان گفت: امسال برای نخستین بار کشت سیب‌زمینی به‌صورت قراردادی با کشاورزان این شهرستان انجام خواهد گرفت.

عباسعلی سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در نخستین سال اجرای طرح خرید قراردادی سیب‌زمینی از کشاورزان شهرستان گرگان، تا سقف ۶ هزار تن خرید این محصول از کشاورزان توسط کارخانه‌داران تدارک دیده‌شده است.

وی افزود: کمیته کارشناسی شهرستان، قیمت تمام‌شده تولید هر کیلوگرم سیب‌زمینی را محاسبه کرد و با در نظر گرفتن ۲۰ درصد سود کشاورز، قیمت پایه خرید این محصول به دست آمد.

مدیر جهادکشاورزی گرگان تصریح کرد: بر این اساس قیمت تمام‌شده محصول ۱۱۶۰ تومان محاسبه و با در نظر گرفتن سود کشاورز، قیمت پایه خرید هر کیلوگرم سیب‌زمینی ۱۳۰۰ تومان تعیین شد و کارخانه با این مبلغ با کشاورز قرارداد منعقد می‌کند.

سلیمانی گفت: اگر در زمان خرید سیب‌زمینی، قیمت محصول بیشتر از این مبلغ باشد، مابه‌التفاوت تا قیمت ۳۰۰۰ تومان را کارخانه با ۲۰ درصد کمتر از آن به کشاورز پرداخت می‌کند و اگر قیمت از ۳۰۰۰ هزار تومان بیشتر بود، کارخانه مابه‌التفاوت را با کم کردن ۱۰ درصد به کشاورز پرداخت می‌کند.

وی تأکید کرد: اگر زمان خرید، قیمت پایین‌تر از ۱۳۰۰ تومان باشد، کارخانه مکلف است سیب‌زمینی را با همان قیمت ۱۳۰۰ تومان خریداری کند.

مدیر جهادکشاورزی گرگان بیان کرد: اهداف دیگر انجام این کار، در اختیار قرار دادن بذر کلاس‌دار به کشاورز از سوی کارخانه، نظارت کارشناسان کارخانه به فرایند کاشت، داشت و برداشت محصول و به ثبات اقتصادی رساندن تولید سیب‌زمینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha