• سه‌شنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 98091914484
  • خبرنگار : 50046

شهردار:

بجنورد با کمبود 30 دستگاه اتوبوس مواجه است

بجنورد با کمبود 30 دستگاه اتوبوس مواجه است

ایسنا/خراسان شمالی شهردار بجنورد گفت: شهر بجنورد با کمبود 30 دستگاه اتوبوس برای خدمات رسانی به شهروندان مواجه است.

هادی زارعی در نشست خبری که در تاریخ 19 آذرماه در محل شهرداری برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر 60 دستگاه اتوبوس به مردم این شهر خدمات ارائه می دهد که اگر این تعداد به 90 دستگاه برسد، مشکل جابه جایی مردم با اتوبوس رفع خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد اتوبوس های این شهر یک سوم بالاتر از میانگین جهانی خدمات رسانی می کند.

زارعی به بودجه حوزه ترافیک شهرداری بجنورد نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر بودجه حوزه ترافیک شهرداری بجنورد 500 میلیون تومان است که در سال آینده به این رقم مقدار قابل توجهی افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رقم 500 میلیون تومانی که به این بخش اختصاص می یافت، حتی هزینه خط کشی خیابان ها را نیز کفاف نمی دهد.

این مقام مسئول به منطقه گلستان شهر بجنورد که در آنجا پروژه مسکن مهر اجرایی شده است نیز اشاره کرد و گفت: گلستان شهر طی صورت جلسه ای به شهرداری بجنورد از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان واگذار شد و قرار بر این شده بود تا برای اجرای پروژه های شهرداری رقم 12 میلیارد تومان طی سه قسط از سوی اداره کل مذکور به این نهاد اختصاص یابد.

وی بیان کرد: تاکنون شهرداری بجنورد رقم شش میلیارد تومان در آنجا هزینه کرده است اما حتی یک ریال نیز از سوی اداره کل راه و شهرسازی اختصاص نیافته است.

شهردار بجنورد به بدهی های شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری بجنورد در حال حاضر 109 میلیارد تومان بدهی دارد، این نهاد طی یک ماه رقم 7.5 میلیارد تومان حقوق کارکنان و یک میلیارد تومان نیز برای هزینه های جاری اعتبار هزینه می کند.

وی میزان مطالبات این نهاد را نیز 39 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد.

زارعی افزود: شهرداری بجنورد به غیر از عوارض درآمد پایدار دیگری ندارد و بیشتر امور خود را از طریق درآمدهای ناپایدار همچون صدور پروانه ساختمانی تامین می کند که با ایجاد نوسانات مختلف در این محل نیز نوسات ایجاد می شود و باید فکر چاره ای برای آن بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha