• چهارشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98092014997
  • خبرنگار : 50184

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

فضای آموزشی استانداردی برای تحصیل دانش‌آموزان "اوتیسم" استان نداریم

فضای آموزشی استانداردی برای تحصیل دانش‌آموزان "اوتیسم" استان نداریم

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: درسطح استان 63 دانش‌آموز اوتیسم داریم که متاسفانه فضای آموزشی استانداردی برای تحصیل آنها نداریم.

مجید یزدان پناه در شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که امروز(20 آذر) با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد، تعداد کل دانش آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه را 3917 دانش آموز اعلام کرد و گفت: از این تعداد 2376 دانش آموز در مدارس فراگیر استان و 1541 نفر نیز در مدارس خاص مشغول به تحصیل هستند.

وی به کمبود نیروهای آموزشی این حوزه اشاره کرد و گفت: متاسفانه تعداد کل پرسنل و مربیان آموزشو پرورش استثنایی استان حدود 415 نفر است که جوابگوی این تعداد دانش آموز نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه اغلب خانواده‌های دارای فرزندان بانیازهای ویژه معمولا دچار فقر فرهنگی، اقتصادی و... نیز هستند، عنوان کرد: باتوجه به این مسئله، این خانواده‌ها از پس هزینه‌های بالای ایاب و ذهاب فرزندانشان برنمی‌آیند و ما هرساله هزینه‌هایی را برای این امر اختصاص می‌دهیم.

وی تصریح کرد: کل هزینه سرویس ایاب و ذهاب این دانش آموزان که بیش از 1500 نفر هستند در سال گذشته رقمی حدود یک میلیارد تومان بود که امسال نیز به حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای این امر نیاز داریم.

یزدان پناه در ادامه برلزوم افزایش دوره‌های مهارت آموزی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان و بویژه در مناطق مرزی تاکید کرد و گفت: در مناطق اورامانات نزدیک 174 دانش آموز وجود دارد که تنها برای مقطع ابتدایی آنها فضای آموزشی داریم و بسیاری از آنها پس از این مقطع ترک تحصیل می‌کنند، برای همین نیاز است یک مجتمع شبانه‌روزی پیش حرفه‌ای و حرفه آموزی ویژه این دانش آموزان را در جوانرود راه‌اندازی کنیم.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای احداث چنین مجتمعی را نزدیک به پنج میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: امیدواریم این مرکز با مساعدت مسئولین استانی و کمک خیرین راه اندازی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به افزایش تعداد دانش آموزان اوتیسم در استان طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: درحال حاضر نزدیک به 63 دانش آموز اتیسم در استان داریم که فضای آموزشی تخصصی استاندارد برای آموزش آنها وجود ندارد.

وی یادآورشد: از آنجایی که دانش آموزان اوتیسم به واسطه نوع معلولیت خود نمی‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند، پیشنهاد می‌کنیم مرکز تخصصی جامع برای این دانش آموزان در استان راه اندازی شود که طبق برآوردها به نزدیک چهارمیلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

یزدان پناه همچنین به وجود 230 دانش آموز با نیازهای ویژه در منطقه شمال شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه تنها یک مدرسه در این منطقه برای تحصیل این دانش آموزان داریم که امیدواریم با مساعدت مسئولین یک مدرسه 10 کلاسه دیگر برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ذهنی در این منطقه راه اندازی شود.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت این مدرسه را حدود سه میلیارد تومان برآورد کرد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha