• چهارشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98092015359
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

یک مسئول در کمیته امداد:

مجمع خیران اشتغال در استانها راه‌اندازی می‌شود

مجمع خیران اشتغال در استانها راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مشاور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به ایجاد مجمع خیران اشتغال در استانها، گفت: در این مجمع خیران اشتغال، زکات دانش و تجربه خود را در اختیار محرومان قرار می‌دهند.

حمید حاجی عبدالوهاب در دیدار با استاندار کرمانشاه با بیان اینکه نیمی از مشکلات اساسی کشور در گذشته و حال ناشی از بیکاری بوده، گفت: هم اکنون نرخ بیکاری در دو دهک پایین جامعه بالاتر از سایر دهک‌ها است.

حاجی عبدالوهاب با بیان اینکه ۷۶ درصد از مستعدین کار تحت حمایت این نهاد فاقد شغل هستند و در میان اعضای هر خانوار مددجو یک تا پنج نفر بیکار شناسایی شده، عنوان کرد: کمیته امداد به منظور رفع این مشکل مجمع خیران اشتغال را با کمک مسئولان استانی و خیران نیک اندیش ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در این مجمع خیران حوزه اشتغال با هدف کمک به نیازمندان فاقد کار شناسایی می شوند، تصریح کرد: خیران اشتغال کارشناسان واقعی فضای کسب و کارند که نقش مهمی در کمک به ایجاد شغل برای قشر پایین جامعه ایفا می کنند.

مشاور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد: به تعبیری دیگر این خیران زکات تجربه و دانش خود در حوزه اشتغال را در اختیار محرومان قرار می دهند که خداوند هم در راه دستگیری از نیازمندان وعده برکت داده است.

استاندار کرمانشاه نیز در این دیدار با بیان اینکه کمیته امداد با سوابق درخشانی که دارد مخلصانه کارها را پیش می برد، ایجاد مجمع خیران اشتغال را کاری ارزشمند دانست.

هوشنگ بازوند با تاکید بر اینکه این یک حرکت اجتماعی خیلی خوب است که بتوانیم اشتغال و اشتغالزایی را از بحث دولت و حکومت خارج کنیم و دست مردم بسپاریم، ادامه داد: اصل کار ایجاد مجمع خیران اشتغال ارزشمند است.

بازوند عنوان کرد: دیگر مجمع های خیرانی که شکل گرفتند در ابتدا مقداری کند بودند، اما هم اکنون حرکت خوبی دارند که امیدواریم مجمع خیران اشتغال نیز به زودی به موفقیت برسد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: موضوع ایجاد مجمع اشتغال در استان کرمانشاه را به صورت ویژه با مدیرکل کمیته امداد استان پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم خیر و برکت این مهم به مردم برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha