• جمعه / ۲۲ آذر ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98092216263
  • خبرنگار : 50022

امام جمعه کرج:

وعده‌های انتخاباتی دروغ باعث بدگمانی مردم می‌شود

وعده‌های انتخاباتی دروغ باعث بدگمانی مردم می‌شود

ایسنا/البرز نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: بنده در مورد موضوعاتی که به پیشرفت استان، وضعیت زیرساخت‌ها و وضعیت عمومی استان مربوط است سیاسی فکر نمی‌کنم و بیشتر بنا بر ارتقای سطح عمومی دارم.

آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه ۲۲ آذرماه کرج با اشاره به تعیین روز ۲۷ آذر به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: ۲۷ آذر ماه و سالگرد شهادت عالم ربانی آیت الله دکتر مفتح که سالیان طولانی در مسیر تحول اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه تلاش کرد به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

به گزارش ایسنا، امام جمعه کرج با بیان اینکه این آرمانی برخاسته از اندیشه های بلند امام است افزود: این اندیشه از سال ۴۶ در برنامه امام شروع شد، منشا برکات زیادی برای آینده کشور است و البته در طول این سال ها بین حوزویان و دانشگاه بحث های زیادی صورت گرفته که آیا این امکان دارد یا نه.

وی ادامه داد: مباحث زیادی در خصوص آن مطرح شده  اما آن چیزی که مسلم است این است که در مسیر حرکت به سمت تمدن نوین با توصیه های هفت گانه در بیانیه گام دوم، لازم است که این ارتباط دقیق تر شود چون مسلما جوانان از حوزه و دانشگاه با فکر بلند و انقلابی می توانند پایه های فکری و استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را تحقق بخشند و بندهای گام دوم را عملیاتی کنند.

آیت الله حسینی همدانی اظهار کرد: می دانید یکی از مهمترین راهبردهای تهاجمی آمریکا و رژیم و متحدان بین اللملی آن ایجاد و گسترش اختلاف در بین امت اسلامی است و در حوزه امنیت ملی هم از ناتوی فرهنگی بهره می گیرند تا با نوعی از گفتمان، بنیان های اسلامی را تخریب و تنش های اجتماعی درست کنند. وحدت حوزه و دانشگاه امنیت فعلی را تقویت و خلاهای فکری را می تواند پر کند و البته هر دو باید به وصیت امام باید توجه کنند که فرمود هر دو قشر باید مواطب توطئه ها باشند چون لبه تیز توطئه ها متوجه این دو قشر است.

وی در بخش دیگری از خطبه های امروز به موضوع دو قطبی سازی در جامعه پرداخت و گفت: وعده داده بودیم که در مورد دو قطبی سازی که در این روزها در جامعه ما از تریبون های گوناگونی شنیده می شود صحبت کنیم، دو قطبی سازی همانطور که از اسمش معلوم است ساخته می شود، تکنیکی در جنگ نرم است و دشمن با این تکنیک سعی می کند در فکر و دل و اندیشه و رفتار مخاطب تأثیر بگذارد تا آن طور که دوست دارد رفتار کند و با یک جریان سازی نتیجه دلخواه خود را ایجاد کند.

خطیب جمعه کرج اظهار کرد: در تاریخ معاصر ما بعد از انقلاب اسلامی، کلمات جدیدی که برخاسته از متن اسلام بود ولی معروف نبود وارد ادبیات سیاسی شد، مثل مستضعفین و مستکبرین، اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی، انقلاب اسلامی و استکبار جهانی، بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل نظام و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی دشمن هراس گرفت و وادار به واکنش شد، در مقاطع مختلف با توجه به ضعف هایی که در ما بود حرکاتی انجام و ضربه هایی هم زدند و اخیرا هم جنگ نرم را راهبرد خود قرار داده و با دو قطبی سازی وارد این میدان شده اند.

امام جمعه کرج ادامه داد: بعد از انقلاب دو قطبی هایی در جامعه مطرح شد مثل مدیریت فقهی و مدیریت علمی، دوم خردادی و غیردوم خردادی، اصلاح طلب و اصولگرا، اسلام رحمانی و اسلام خشونت‌طلب، اعتدالیون و افراطیون، اخیرا هم از حد معقول بیرون برده شده و مفاهیمی مثل حامیان فیلترینگ و مخالفان فیلترینگ، موافقان برجام و مخالفان برجام، تنش زایی و تنش زدایی، تعامل با جهان و تقابل با جهان و... را مطرح می‌کنند و در سطح جامعه افرادی که باید در این مقطع که مشکلات اقتصادی،تورم اشتغال مشکل اصلی جامعه است پاسخگوی باشد، افراد را سرگرم می کنند.

وی ادامه داد: مهمترین اهداف در دو قطبی سازی شامل ادراک سازی در خواص تا نخبگان و مسئولان برای تغییر رفتار است و  ما سعی می کنند طوری تاثیر گذارند که نخبگان نتوانند درست در برابر دشمن رفتار کنند.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد:  هدف دوم ایجاد و تشدید اختلاف و دودستگی بین مردم با حاکمیت، مردم با مردم و نخبگان با نخبگان است که در این شرایط سرمایه های اجتماعی مشغول سایش هم خواهند شد.

وی با بیان اینکه همه کسانی که دغدغه انقلاب را دارند باید مواجهه با دو قطبی های حقیقی را مطرح کنند و در مقابل این کاذب ها بصیرت افزایی کنند تأکید کرد: دو قطبی های کاذب ریشه علمی ندارند و برخاسته از آموزه‌های عقلی و دینی نیست، هوس بنیاد هستند، سوغات اندیشه و ادبیات غرب هستند، غربزده ها آن را ساخته و پرداخته می کنند، تک بعدی و نابرخوردار از جامعیت هستند، در شرایط فتنه گون شبهه ها و غفلت ها این دو قطبی ها رشد و ایجاد ابهام می کنند و خود را بر فهم جامعه تحمیل می کنند، زودگذر و مقطعی هستند و به اقتضای شرایط شکل می گیرند اما دو قطبی های حقیقی هرگز زود گذر نیست مثل حق و باطل.

وی ادامه داد: دو قطبی های کاذب التهاب زا، اختلاف زا، خسته کننده، تحیرآور و گیج کننده هستند و شور و حماسه تعادل بخش و پیش برنده را به فتنه و آشوب تبدیل و جامعه  را از پیشرفت باز می دارد، این دو قطبی ها بازی در زمین دشمن و حرکت کج و انحرافی است و نتیجه آن به سقوط ختم می شود در صدد فضا سازی و گمراه سازی افکار عمومی جامعه هستند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه های امروز به تشریح سندی از اسناد لانه جاسوسی آمریکا و تلاش آنان برای کسب خبر از اوضاع و ساختار دوران نخست انقلاب پرداخت و گفت: اینها اخیرا در یکی دور روز گذشته گفتند که ما حاضریم مذاکره کنیم، مخالفت با این گفته، بیان مردم انقلابی در سراسر کشور است، این چیزی است که تجربه شده و از اینکه فکر می کردند اروپا و آمریکا قابل اعتماد هستند ضربه خوردیم، بنابراین ما هرگز راضی به برگشتن پای میز مذاکره نخواهیم بود.

وی در بخش های پایانی خطبه های امروز به مسائل استان هم پرداخت و گفت: خبر تنبیه دانش‌آموزان یک مدرسه در استان ناراحت کننده بود که باید به آن سریعاً رسیدگی شود که گویا رسیدگی شده است، البته مشکل ما کلان است و از آنجا ناشی می‌شود که کسانی که دل به استان ندارند و آمده‌اند در این استان رزومه خود را تکمیل کنند و بروند گوش نمی کنند و فکر می‌کنند ما سیاسی صحبت می‌کنیم، بنده در مورد موضوعاتی که به پیشرفت استان، وضعیت زیرساخت‌ها و وضعیت عمومی استان مربوط است سیاسی فکر نمی‌کنم و بیشتر بنا بر ارتقای سطح عمومی دارم، لذا مسئولان باید از بین افرادی باشند که دغدغه مند به امور هستند، این فقط مربوط به آموزش و پرورش نیست و درباره همه مدیریت‌هاست، باید به این نکته دقت داشت که از افرادی استفاده شود که دغدغه استان را دارند.

آیت الله حسینی همدانی در خصوص انتخابات هم گفت: نامزدها از دادن وعده هایی که احتمال تحقق آن وجود ندارد و گاهی خارج از قانون و توان وعده دهنده است خودداری کنند، وعده‌های دروغ باعث ایجاد بدگمانی در مردم می شود و لازمه عقل پرهیز از چنین وعده‌هایی است.

وی ادامه داد: نامزدها و هواداران باید در عمل التزام به قانون داشته باشند و  بر همین اساس تصمیمات شورای نگهبان حتی اگر به ضرر آنها بود را بپذیرند و همچنین صادقانه وارد عرصه تبلیغ شوند، تبلیغات پر خرج یکی از شاخص‌های رد صلاحیت نامزدهاست.ضمنا دستگاه نظارتی با دقت تمام تخلفات را رصد می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha