• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98092518410
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک جامعه‌شناس مطرح کرد

مراودات مجازی زمینه‌ساز تغییر سبک زندگی

سبک پوشش

ایسنا/اصفهان استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان درباره تفاوت‌های نوع پوشش در میان اقشار و گروه‌های سنی مختلف در جامعه، گفت: این مسئله مربوط به سبک زندگی است، یعنی هر طبقه‌ای یک نوع سبک زندگی به خصوصی دارد که پوشش هم جزئی از آن است.

ابراهیم انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، سبک زندگی را یکی از مباحث روز در جوامع پیشرفته دانست و افزود: آشفتگی سبک زندگی و انتقادات دیگری که به آن وارد می‌شود، فقط مشکل جامعه ما نیست، بلکه این موضوع اکنون بسیار موردتوجه است و جامعه شناسان جدید انتقادی هم درباره این موضوع بحث می‌کنند.

وی با اشاره به تأثیر عوامل گوناگون بر سبک زندگی، گفت: مانند فرهنگ، سبک زندگی افراد جامعه نیز تحت تأثیر ارتباطات و رفت‌وآمدها چه به شکل مجازی و چه حضوری و سفری قرار می‌گیرد. ما به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم دادوستدهای فرهنگی را محدود کنیم، همان‌گونه که حتی دورافتاده‌ترین کشورهای آفریقایی هم نمی‌توانند در برابر تغییرات فرهنگی و سبک زندگی منزوی باشند.

استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، واردات کالا و مراودات مجازی را زمینه‌ساز تغییر سبک زندگی دانست و یادآور شد: با این ارتباطات، خواه‌ناخواه همه‌چیز منتقل می‌شود، حتی اگر این واردات به شکل کالاهای مصرفی مانند میوه و سبزی‌ها هم باشند، به همراه خود تفکر و اندیشه‌های جدیدی از کشورهای دیگر به جامعه ما می‌آورند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا راهی برای هدایت سبک زندگی وجود دارد؟ توضیح داد: هم‌اکنون در شهرهایی مانند پاریس و نیویورک نیز مد اسلامی مطرح است و تولیدکنندگان و طراحان پوشاک در این کشورها برای پوشش بانوان و مردان اسلامی محصولاتی تولید می‌کنند. تنها موضوعی که مطرح است اینکه به دلیل محدودیت‌هایی که برای برقراری ارتباط با کشورهای اروپایی و غربی وجود دارد، این محصولات به شکل غیرعلنی و پنهانی وارد می‌شوند و تأثیرات و پیامدهای خود را در میان طبقات و قشرهای مختلف جامعه به‌جا می‌گذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.