• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98092519077
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خبر داد:

ارائه بیش از ۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای ساخت مجتمع‌های بین راهی در خراسان جنوبی

ارائه بیش از ۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای ساخت مجتمع‌های بین راهی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال جاری دو میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای ساخت شش مجتمع بین راهی ارائه خواهد شد، گفت: تا هفته دولت سال آینده تعداد مجتمع‌های فعال بین راهی استان به ۳۲ باب می‌رسد.

جعفر شهامت، امروز دوشنبه ۲۵ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۴۵۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در استان فعال است که سه درصد ماشین کشور را شامل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶ راهدارخانه در راه‌های استان، افزود: ۸۹۷ دستگاه ناوگان فرسوده بوده و ۱۶ درصد ناوگان حمل و نقل نیز دچار فرسودگی هستند که این امر در بخش مینی بوسی شدیدتر است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از ۱۱ هزار و ۱۸ کیلومتر راه آسفالته در استان وجود دارد، تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۳۸۰ کیلومتر راه آسفالته و غیر آسفالته روستایی در استان وجود دارد که این رقم ۵.۲ درصد راه‌های روستایی کشور را تشکیل می‌دهد.

شهامت با اشاره به فعالیت ۵۶۲۵ دستگاه ناوگان در حوزه کالا و مسافر، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۲۹ راننده در بخش حمل و نقل فعال هستند که ۱.۷ درصد رانندگان کشور را تشکیل می‌دهند و ۷۷ درصد از آنان بین ۳۰ تا ۵۰ سال سن دارند.

وی با اشاره به فعالیت سه پایانه بار فعال در بیرجند، قاین و نهبندان، افزود: ۱۰۰ شرکت حمل و نقل در استان فعال هستند که از این تعداد ۶۴ شرکت در بخش کالا، ۳۵ سرکت مسافر و یک شرکت در بخش بین‌الملل فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: طی هشت ماهه امسال، ۲۰ هزار برچسب معاینه فنی صادر شده و ترافیک و حمل و نقل از رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

شهامت ادامه داد: بیشترین میزان تردد در محورهای بیرجند- مود، بیرجند- آرین شهر و بیرجند- خوسف در این مدت ثبت شده است.

وی، ارزش تجهیزات جاده‌ای را ۵۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۲۷۳ دستگاه جی پی اس، ۶۹ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت، ۷۲ دستگاه سیستم ترددشمار جاده‌ای و ۱۹ دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده‌های استان فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: در هشت ماهه امسال، سه میلیون و ۷۱۳ تن بار از استان حمل و یک میلیون و ۲۶۸ هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند.

شهامت با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال ۲۷ هزار و ۳۰۰ حلقه لاستیک نیمه سنگین و سنگین در بین رانندگان توزیع شده است، تصریح کرد: این لاستیک‌ها براساس پیمایش در سامانه و نوبت دهی ارائه شده است.

وی با اشاره به توزیع ماهانه بیش از ۳۴۰۰ حلقه لاستیک سنگین و نیمه سنگین، افزود: در راستای مدیریت سرعت و آرام سازی ترافیک اقداماتی انجام داده‌ایم و بیش از شش هزار تابلو را بازسازی و یا جدید نصب کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون ۲۸ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان فعال است که سهم مهمی در کاهش حوادث دارند.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ باب مجتمع در حال ساخت یا در مرحله اخذ موافقت اصولی هستند، خاطرنشان کرد: در شش ماهه دوم سال جاری دو باب مجتمع خدمات رفاهی در محورهای نهبندان و طبس- یزد به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha