• سه‌شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98092619918
  • منبع : بوشهر

حفاظت از ذخائر آبزیان خلیج‌فارس با همکاری صیادان

حفاظت از ذخائر آبزیان خلیج‌فارس با همکاری صیادان

ایسنا/بوشهر معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با کمک صیادان به‌ عنوان ذینفعان اصلی بایست از ذخائر آبزیان خلیج فارس حفاظت کرد.

سعید زرین فر ظهر روز سه شنبه ۲۶ آذرماه در همایش انتقال یافته‌های علمی در حوزه صید و بهره برداری از ذخائر استان بوشهر با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای ذخائر آبزیان خلیج فارس که ناشی از روش های ممنوع و غلط از جمله صید ترال و استفاده از وسایل و ادوات نامناسب و نیز صید بی رویه و وجود صیادان بدون مجوز است، از دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواست تا با آموزش و ساماندهی صیادان (به عنوان ذینفعان اصلی) و با کمک و مشارکت آنان و استفاده از ظرفیت های تعاونی های صیادی، نسبت به حفاظت از ذخائر خلیج فارس اقدام کنند.

وی در ادامه به نقش قابل توجه و مخرب بعضی از صنایع همجوار دریا در آلودگی و انقراض گونه های دریایی اشاره و خواستار توجه جدی در این زمینه شد و بیان کرد:  استفاده از فناوری نو و روش های جدید و جایگزین از جمله بومی سازی پرورش ماهی در دریا ضمن مساعدت در امر معیشت صیادان، باعث جلوگیری از انقراض بیش از حد آبزیان خواهد شد که البته در این زمینه مطالعاتی نیز انجام شده ولی بایستی تصمیماتی جدی و سریع اتخاذ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در ادامه پیشنهاد داد شیلات با کمک پژوهشکده و اتحادیه تعاونی های صیادان، نسبت به تدوین طرحی برای ارائه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان که حمایت استاندار محترم و اعضاء ستاد را به همراه خواهد داشت، اقدام کنند و در این زمینه همانند طرح نخلستان که کارهای مهمی در این خصوص برای نجات نخیلات در استان انجام و یا در حال انجام است، برای نجات و تقویت ذخایر آبزیان استان نیز فعالیت های اساسی بایستی انجام شود.

به گزارش ایسنا، همایش انتقال یافته های علمی در حوزه صید و بهره برداری از ذخائر استان بوشهر تحت عنوان "مدیریت بهره برداری از ذخائر آبزیان، جامعه صیادی، همیاران و حافظان ذخائر" در سالن کنفرانس شیلات استان بوشهر و به همّت موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور برگزار شد. در این مراسم پس از ارائه گزارشات و یافته های علمی مرتبط با ذخائر و گونه های آبزی در خلیج فارس، تعدادی از صیادان همیار پژوهش و پژوهشگران پیشکسوت مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha