• چهارشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 98092720727
  • خبرنگار : 50214

معاون سازمان تبلیغات کشور:

سازمان تبلیغات اسلامی در خدمت متولیان محرومیت‌زدایی کشور است

سازمان تبلیغات اسلامی در خدمت متولیان محرومیت‌زدایی کشور است

ایسنا/یزد معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اهتمام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بحث محرومیت زدایی در کشور، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی همچون بازوانی قوی در خدمت متولیان بحث محرومیت زدایی در کشور است.

«محمد روح الامینی» در سفر روز گذشته خود به یزد ضمن دیدار با «محمد پناه» مدیر کل ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی( ره) با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در حکم انتصاب حجت الاسلام قمی ریاست این سازمان مبنی بر همراهی مسئولان کشور و نهادهای مختلف با این سازمان در انجام هر چه بهتر مسئولیت‌های مهم خود، گفت: این تاکید معظم له از طرفی کار را برای این سازمان سخت و از طرفی دیگر جهت ارتباط و تعامل با سایر ادارات سهل کرده است.

وی به برگزاری جلسات مستمر و راهبری با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ابتدای حضور حجت الاسلام قمی اشاره کرد و افزود: اهدای جهیزیه به زوج‌های نیازمند با محوریت ائمه جماعات مساجد در مناطق کم برخوردار به عنوان نخستین فعالیت مشترک این دو نهاد در سطح کشور انجام شد که الحمدالله برکات خوبی را نیز به همراه داشت.

روح الامینی با بیان این که در حال حاضر ۱۶۰ باب آموزشگاه علوم و معارف اسلامی صدرا ولایت در سطح کشور در حال فعالیت هستند، افزود: کبود فضای آموزشی مناسب و امکانات از مشکلات جدی پیشروی این مدارس است که رفع آن نیازمند حمایت سایر دستگاه‌هاست.

وی از مساجد به عنوان مهمترین پایگاه در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی یاد کرد و افزود: با توجه به اهتمام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بحث محرومیت‌زدایی مساجد می‌توانند به عنوان بهترین مکان جهت ارائه خدمات به اهالی محل به ویژه نیازمندان ایفا نقش کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز و به طبع آن در استان‌ها و شهرستان‌ها می‌توانند به عنوان بازوان اجرایی در خدمت ستاد اجرایی قرمان امام (ره) و بنیادهای وابسته به این ستاد در اجرای طرح‌های مختلف به ویژه در حوزه محرومیت‌زدایی باشند.

«محمد پناه» مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی( ره) نیز در این نشست از محرومیت‌زدایی به عنوان انگیزه اصلی این ستاد در فعالیت‌های خود نام برد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در واقع کمک یار دولت در حوزه محرومیت زدایی در کشور است.

وی تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)  توجه به بحث های فرهنگی و اجتماعی را از اولویت های این  ستاد در برنامه‌های مختلف خود قرار داده است.

محمد پناه گفت: ساخت و تکمیل یک‌هزار مدرسه در کشور و آغاز فرایند ساخت یکهزار مدرسه دیگر در سطح کشور تا سال ۱۴۰۰، ساخت مسجد و مراکز فرهنگی و قرآنی در مناطق کم برخوردار، حمایت از گروه های جهادی و ساخت مراکز درمانی از جمله فعالیت‌های شاخص این ستاد در سال‌های اخیر بوده است.

«علیرضا نجیمی» مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست به نقاط مشترک  این دو نهاد اشاره کرد و گفت: وابستگی هر دو نهاد به مقام معظم رهبری و اهداف مشترک لزوم هم افزایی و همکاری بین این دو نهاد را در فعالیت‌های مختلف افزایش می‌دهد.

وی بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های مشترک موجود بین این دو نهاد تاکید کرد و افزود: در ادامه باید با برنامه‌ریزی و تدوین طرح عملیاتی به دنبال تحقق اهداف تعیین شده بود.

نجیمی از مساجد به عنوان ظرفیتی عظیم در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی یاد کرد و گفت: در قالب طرح مسجد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) می‌توان منشاء اثرات خیر بسیاری در سطح محلات بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha