• یکشنبه / ۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98100100778
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر سینما فرهنگ خمینی شهر:

مشکل اصلی سینما فرهنگ، نداشتن سرور پخش فیلم است

مشکل اصلی سینما فرهنگ، نداشتن سرور پخش فیلم است

ایسنا/اصفهان مدیر سینما فرهنگ خمینی شهر گفت: مشکل اصلی سینما، نداشتن سرور پخش فیلم است و بدون سرور دائم امکان پخش فیلم نداریم.

حسینعلی عمادی ظهر امروز (یکشنبه-اول دی ماه) در نشست خبری، اظهار کرد: طی یک فرایند قانونی و در قالب مزایده مدیریت سینما فرهنگ از اول مهر ماه به گروه هنری آیینه واگذار شده است .

وی با اشاره به بازسازی و مرمت این سینما، گفت: در ادوار گذشته این سینما به روزرسانی و بازسازی نشده است و با توجه به ایام محرم و صفر بازسازی این سینما را شروع کردیم.

به گزارش ایسنا، مدیر سینما فرهنگ خمینی شهر با بیان اینکه طبق قرارداد، اداره ارشاد موظف به پرداخت هزینه های سالن نبود، گفت: علی رغم این موضوع برای تکریم مخاطبان کف پوش سالن، بدنه صحنه، نورپردازی و صندلی ها را ترمیم کردیم. همچنین شیرآلات سرویس های بهداشتی تعمیر و درهای ورودی سالن تعویض شد.

عمادی به هزینه 15 میلیون تومانی تعمیر موتورخانه اشاره کرد و افزود: طبق قرارداد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این هزینه برعهده این اداره بوده، اما ارشاد آن را تقبل نکرده است و برای ادامه کارِ سینما مجبور به تعمیر آن شدیم.

وی ادامه داد: از ارشاد کل درخواست کردیم که هزینه های اجازه را برای سالن هزینه کنیم، اما گفتند که از نظر قانونی نمی توانند این کار را انجام دهند.

عمادی تعداد صندلی های فعلی سینما را 634 صندلی اعلام کرد و گفت: از این تعداد 400 صندلی تعمیر شده و 200 صندلی نیز با رعایت استانداردها به آن اضافه خواهد شد که تاکنون 110 صندلی نصب شده و مابقی نیز در حال نصب است که ظرفیت سینما به 830 صندلی خواهد رسید. بیش از ۲۰۰ صندلی دیگر این سینما نیاز به تعمیر دارد، اما به دلیل قوانین اداره ارشاد به محدودیت برخوردیم.

وی کل هزینه های تعمیرات انجام شده سینما فرهنگ را حدود ۹۰ میلیون تومان برآورد کرد و گفت: طی مکاتباتی که با فرماندار شهرستان، نماینده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته ایم اعلام کردیم که این سالن نیاز به بازسازی کاملی دارد. در حال حاضر صوت داخل سالن نامناسب و لازم است که مسئولان کمک کنند تا تنها سالن سینمای شهر را به روزرسانی کنیم.

مدیر سینما فرهنگ خمینی شهر، مشکل اصلی این سینما را نداشتن سرور پخش فیلم دانست و افزود: زمانی که سینما تحت مدیریت آموزش و پرورش بود یک سیستم دیجیتال نصب شد که طی این سال ها این سیستم گم شده است و اکنون بدون سرور دائم امکان پخش فیلم را نداریم.

وی گفت: با پیگیری ها و همکاری اداره ارشاد یک سیستم موقت برای سینما نصب شده است، اما طبق قانون جدید به سرورهای سیار فیلم نمی دهند.

عمادی با اشاره به رایزنی ها و اکران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» اشاره کرد و افزود: در حال حاضر فیلم «منطقه پرواز ممنوع» در این سینما روی پرده است.

وی ادامه حیات این سینما را در گرو حمایت مردم و مسئولان شهرستان دانست و اظهار کرد: در شان مردم شهرستان نیست که تنها سالن شهر به هم ریخته باشد. مردم تاکنون از تمام برنامه های این سالن استقبال کرده اند و نیاز است که مسئولان نیز به میدان بیایند.

مدیر سینما فرهنگ خمینی شهر از کسانی که نسبت به پروژه های سینما نقد می کنند تشکر کرد و افزود: انتقاد سازنده و بدون غرض خوب است. اگر انتقاد با اطلاعات و کارشناسی شده باشد سازنده است و تخریب محسوب نمی شود. سینما مال بیت المال است و باید به صورت درست از آن نگه داری و استفاده شود.

عمادی در مورد نگارخانه آفتاب این سینما، گفت: این نگارخانه منحصر به فرد و مجهز به نورپردازی استاندارد است که با استقبال هنرمندان رشته هنرهای تجسمی می تواند دریچه ای به روی شهر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha