• دوشنبه / ۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 98100201484
  • خبرنگار : 50152

افزایش روزهای هوای آلوده در قم نگران کننده است

افزایش روزهای هوای آلوده در قم نگران کننده است

ایسنا/قم رئیس شورای شهر اسلامی قم گفت: افزایش روزهای هوای آلوده در قم نگران کننده است و مدیریت‌شهری در کنار سایر مسئولان،نقش مهمی در کاهش آلودگی‌ها برعهده دارد.

عبدالله جلالی ظهر امروز2 دی ماه در یکصد و بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت هوای قم توسط محیط زیست در این جلسه اظهار کرد:یکی از دغدغه‌های جدی کلان‌شهرها،مسائل زیست محیطی و به ویژه آلودگی هواست که سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

رئیس شورای شهر اسلامی قم افزود: افزایش روزهای هوای آلوده در قم نگران کننده است و مدیریت‌شهری در کنار سایر مسئولان،نقش مهمی در کاهش آلودگی‌ها برعهده دارد.

وی بیان کرد:در سالهای قبل،روزهای کمتری در طول سال شاهد آلودگی هوا بودیم اما امسال حجم این آلودگی‌ها افزایش یافته است،باید توجه داشت کیفیت زندگی شهرنشینی اهمیت زیادی دارد و باید با نگاهی دقیق و آسیب‌شناسی در رفع آن تلاش کنیم.

جلالی خاطرنشان کرد: کارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند که آلایندگی هوا حتی بر افزایش جرم نیز تأثیرگذار است و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد و نسبت به آلودگی‌هایی که این روزها در هوای قم شاهد هستیم،بی‌اعتنا باشیم.

وی عنوان کرد: با تعامل شورا و شهرداری، اصلاحیه و متمم بودجه 98 شهرداری قم تصویب شد و با افزایش بودجه به نظر می‌رسد سه ماه پایانی سال،ایام پرکاری برای شهرداری در اجرا و تکمیل پروژه ها باشد.

رئیس شورای شهر اسلامی قم گفت: نظارت مستمر بر فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی و عملکرد شهرداری امری ضروری است و در این باره شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و این نظارت در کنار تقویت حوزه حراست و بازرسی باید مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد:امیدواریم شهرداری هر چه سریع‌تر بودجه سال 99 و تعرفه عوارض را با توجه به حجم بالای فعالیت‌ها در سال 98 وصول کند تا در زمان مناسب بررسی قرار گیرد و تصویب شود.

جلالی بیان کرد:تفریغ بودجه سال 97 شهرداری نیز به دلیل برخی اشکالات وارده و عدم تکمیل حسابرسی هنوز آماده نشده است و باید با تعامل کمیسیون برنامه‌وبودجه و شهرداری این اشکالات رفع شود.

وی درباره مصوباتی پیرامون پرداخت دیه از سوی شهروندانی که بعضا به دلیل سهل‌انگاری در عبور و مرور و بی‌توجهی به قوانین دچار حادثه‌ شده‌اند خواستار بازنگری قوانین قضائی شد و عنوان کرد:در جلسه‌ای که با حضور آیت‌الله رئیسی ریاست قوه قضائیه با روسای شوراها برگزار شد،درخواستی در این زمینه داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha