• چهارشنبه / ۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98100402986
  • منبع : نمایندگی لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان:

تجاری‌سازی حوزه دستاوردهای فرهنگی انجام شود

تجاری‌سازی حوزه دستاوردهای فرهنگی انجام شود

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: یکی از کارهای بسیار مهمی که در کشور ما می‌تواند انجام شود تجاری‌سازی حوزه دستاوردهای فرهنگی است.

دکتر سید علی نادر دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: پاسداشت فرهنگ، هویت، میراث و داشته‌های فرهنگی هر قومی یکی از وظایف همه دستگاه‌های فرهنگی دانشگاهی و علمی است.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی با همین نیت و زیرساخت ذهنی برنامه‌های متنوعی را در سطح استان از جمله جشنواره اقوام ایران زمین برگزار کرده است.

دکتر دهقانی تصریح کرد: در واقعیت برگزاری و پاسداشت هویت، فرهنگ، ادبیات و داشته‌های فرهنگی و هویتی هر قومی نیازمند توجه همه دستگاه‌ها به این موضوع است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خاطرنشان کرد: این‌گونه جشنواره‌ها خاصیت‌های مختلفی دارند از جمله اینکه افراد از شهرها، قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف دور هم جمع می‌شوند که این جلسات منجر به تبادل فرهنگی و طراحی ایده‌های مختلفی می‌شود.

وی افزود: امیدواریم مسئولان و متولیان اهتمام و جدیت بیشتری نسبت به پاسداشت فرهنگ ایرانی اسلامی داشته باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: یکی از کارهای بسیار مهمی که در کشور ما می‌تواند اتفاق بیفتد تجاری‌سازی حوزه دستاوردهای فرهنگی است که می‌تواند در اقتصاد ملی نقش برجسته و اثرگذاری داشته باشد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان افزود: اگر روزی به جایی برسیم که بتوانیم در سطح وسیعی داشته‌های فرهنگی را به محصول و کالا تبدیل کنیم و آنها را به فروش برسانیم، قدمی در معرفی فرهنگ فاخر خودمان برداشته‌ایم.

وی در خصوص برندینگ محصولات تولیدی جهاد دانشگاهی واحد لرستان بیان کرد: در راستای برند کردن محصولات، مرکزی به نام صنایع فرهنگی داریم که دفتری از پارک صنایع فرهنگی کل کشور است. این مرکز با هدف حمایت از ایده‌ها از ابتدای کار تا نهایی شدن از ساخت محصول و حتی تا زمان صادرات و فروش است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: به همان میزان که در استان منابع طبیعی داریم ضربدر یک عدد قابل قبول استان ما از منابع و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برخوردار است و هدف ما استفاده صحیح از این منابع و امکانات در جهت کسب درآمد برای بهبود زندگی و اوضاع اقتصادی مردم استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha