• چهارشنبه / ۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۸:۳۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 98100403477
  • خبرنگار : 50052

دهمین نمایندگی اوقاف گلستان در کلاله افتتاح شد

دهمین نمایندگی اوقاف گلستان در کلاله افتتاح شد

ایسنا/گلستان در مراسمی با حضور مدیرکل اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف کشور و مسئولین شهرستانی و استانی، دهمین دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه استان گلستان در کلاله افتتاح شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان امروز چهارشنبه چهارم دی‌ماه در این مراسم گفت: با توجه به لزوم خدمت‌رسانی به مردم استان، به‌خصوص در کلاله و مراوه‌تپه که فاقد دفتر نمایندگی اوقاف بودند، با پیگیری‌های مستمر این امر محقق شد و با همت مسئولان شهرستانی و استانی، امروز دهمین نمایندگی اوقاف استان در کلاله افتتاح می‌شود.

حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی فرد بیان کرد: دفتر نمایندگی اوقاف در کلاله، بستری برای احیای وقف، شناسایی موقوفات و خدمت‌رسانی شایسته از دریچه وقف است.

وی افزود: اوقاف با توجه به رسالتش که همان خدمت به قرآن، عترت و مردم است، برای اماکن مذهبی، اصحاب وقف، خدام و همه‌کسانی که فعالیت‌های قرآنی، اسلامی، عام‌المنفعه و اجتماعی دارند و همچنین رفع محرومیت، تلاش می‌کند که در این باره ما هم باید تلاش کنیم تا با افتتاح این نمایندگی، خدمات شایانی را ارائه دهیم.

در ادامه مدیرکل اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در مراسم گفت: امروز در استان گلستان و شهرستان کلاله شاهد راه‌اندازی دفتر نمایندگی اوقاف هستیم؛ دفتر نمایندگی ما به‌منزله یک اداره ایستا نخواهد بود.

رضا معممی مقدم افزود: ما به دنبال توانمندسازی جامعه هدف خود هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی، خیریه‌ها و موقوفات در جهت ایجاد اشتغال استفاده کنیم. ایجاد اشتغال، بیشتر از همه برای زنان سرپرست خانوار دنبال می‌شود.

وی افزود: امسال هدف‌گذاری کردیم بالغ‌بر تولید ۱۰۰ مگاوات برق را برای بقاع متبرکه کشور از طریق انرژی خورشیدی تأمین کنیم.

معممی مقدم بابیان اینکه منظور ما از راه‌اندازی دفاتر، تصدی‌گری، پشت میز نشینی و همچنین فربه‌سازی نیروی انسانی نیست، اظهار کرد: امیدواریم با راه‌اندازی دفتر کلاله بتوانیم جغرافیای توزیع مناطق موقوفه دار در شرق استان را تقویت کرده و خدمات راحت‌تری به بهره‌مندان ارائه دهیم.

علی‌اصغر بیانی، فرماندار شهرستان کلاله نیز در این مراسم ضمن تشکر از مسئولان اوقاف استان، اظهار کرد: از آنجایی که دامداری ۲۵۰۰ رأسی اوقاف در شهرستان آق‌قلا در شرف تأسیس است، از مسئولین اوقاف استان تقاضا می‌کنم که باهدف اشتغال‌زایی جوانان، کارخانه خوراک دام این دامداری را در کلاله احداث کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha