• سه‌شنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98101007145
  • منبع : سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

تولید سالانه 6 میلیون قطعه ماهی زینتی در آذربایجان شرقی

تولید سالانه 6 میلیون قطعه ماهی زینتی در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که از شروع کنندگان اولیه پرورش ماهیان زینتی در کشور هستیم، گفت: سالانه شش میلیون قطعه انواع ماهی زینتی در آذربایجان شرقی تولید می‌شود.

قاسم جعفروند در جلسه هم اندیشی افزایش تولید ماهیان زینتی، با بیان این‌که هدف ما از برگزاری این جلسه حمایت از تولید و صادرات ماهیان زینتی از استان است، افزود: باید تلاش کنیم تا بخشی از مشکلات تولیدکنندگان ماهیان زینتی استان را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان ماهیان زینتی در استان دارای دانش فنی هستند، اظهار کرد: آذربایجان شرقی با تولید شش میلیون قطعه از انواع ماهیان زینتی، رتبه هفتم کشوری را به خود اختصاص داده و استان اصفهان با تولید 67 میلیون قطعه، دارای رتبه اول در کشور است.

وی با اشاره به اینکه کلانشهر تبریز قطب تولید ماهیان زینتی است، ادامه داد: از جمله مشکلات عمده تولیدکنندگان ماهیان زینتی در استان، نبود کارشناس فنی تولید و کارشناس فنی بهداشتی جهت صدور پروانه نظام مهندسی در برخی از واحدهای تولیدی است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان با بیان این‌که ماهیان زینتی تولید شده در استان از طریق استان اصفهان و خراسان رضوی به کشورهای دیگر صادر می‌شود، تشریح کرد: با توجه به این شرایط، تولیدکنندگان استانی نمی‌توانند از مزایای بازار فروش ماهیان زینتی به نحو مطلوب بهره‌مند شوند.

وی عدم آشنائی تولیدکنندگان با بیماری‌های ماهی‌ زینتی، نبود اطلاعات کافی سازمان نظام مهندسی و اداره کل دامپزشکی استان و ضعف اطلاع رسانی مطلوب و سریع بین سازمان و تولیدکنندگان را از جمله مشکلات مطرح در این زمینه عنوان کرد.

وی گفت: با ایجاد کانال شبکه مجازی و ارتباط بیشتر با تولیدکنندگان، واحدهای تولیدی می‌توانند مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را به راحتی مطرح کنند.

جعفروند افزود: بدون وجود تشکل‌ها، در تولید و پرورش ماهیان زینتی نمی‌توان مشکلات موجود در زمینه تامین نهاده‌ها، فروش و صادرات را به درستی انعکاس و حل و فصل کرد.

 وی ادامه داد: بخش دوم مشکلات نیز مربوط به صادرات بوده و مقرر شده تا دستورالعمل صادرات ماهیان زینتی ابلاغی وزارت جهادکشاورزی اطلاع رسانی شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، وی در خاتمه تاکید کرد: برای تولید تا سقف 100 هزار قطعه در داخل شهرها، مجوز لازم صادر می‌شود به شرطی که کاربری لازم وجود داشته باشد و در صورت وجود اعتبار تسهیلات بانکی نیز پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha