• سه‌شنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98101007377
  • خبرنگار : 50184

رئیس اتحادیه عکاسان کرمانشاه:

مردم از کیفیت عکس‌های روی مدارکشان راضی نیستند

 مردم از کیفیت عکس‌های روی مدارکشان راضی نیستند

ایسنا/کرمانشاه رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرمانشاه بااشاره به تداخل صنفی که برخی دفاتر پیشخوان دولت، پلیس+10، ثبت احوال و گذرنامه با صنف عکاسان پیدا کرده‌اند، گفت: مردم از کیفیت عکس‌هایی که این دفاتر از آنها می‌گیرند و روی مدارکشان ثبت می‌کنند، راضی نیستند.

مرتضی جمشیدی مفید در نشست بررسی مشکلات قضائی و انتظامی صنف عکاسان و فیلمبرداران کرمانشاه که امروز(10 دی) باحضور نماینده دادستان و مسئولان اتاق اصناف کرمانشاه برگزارشد، به بیان برخی از مشکلات این صنف در کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر دفاتر پیشخوان دولت، پلیس+ 10، ثبت احوال و اداره گذرنامه هرکدام برای صدور مدرک برای مردم، اقدام به گرفتن عکس پرسنلی از آنها می‌کنند.

وی بابیان اینکه این تداخلات صنفی نان عکاسان کرمانشاه را آجر کرده، عنوان کرد: از طرف دیگر اگر از شهروندان بپرسید، بسیاری از آنها از کیفیت عکس‌هایی که این دفاتر از آنها می‌گیرند و روی مدارکشان ثبت می‌کنند، راضی نیستند.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران کرمانشاه تاکید کرد: وقتی هیچ راهکار قانونی وجود ندارد که آنها را از انجام این فعالیت منع کرد، حداقل انتظار داریم مسئولین ذیربط بستری ایجاد کنند تا عکاسان ما که کارشان دچار رکورد شده در این دفاتر استخدام شوند.

وی خاطرنشان کرد: با این کار تعدادی از عکاسان ما از خطر بیکاری نجات پیدا می‌کنند و از سوی دیگر مردم عکس‌های باکیفیتی روی مدارکشان خواهند داشت.

جمشیدی مفید در ادامه به مشکلات صنف فیلمبرداران نیز اشاره کرد و گفت: استفاده تالارها از فیلمبرداران اختصاصی بدون مجوز و تعهد، از معضلاتی است که این روزها گریبانگیر ما شده و درآمد فیلمبرداران دارای مجوز را به شدت کاهش داده است.

وی عنوان کرد: مجموعه این مشکلات باعث شده تا این روزها شاهد تعطیلی روز افزون واحدهای عکاسی و فیلمبرداری در استان باشیم.

فعالیت دفاتر تشریفات قانونی است

 سرهنگ حسن یزدانی رئیس پلیس نظارت بر اماکن کرمانشاه نیز در این نشست در پاسخ به اعتراض فیلمبرداران کرمانشاهی درخصوص فعالیت دفاتر تشریفات و دخالت آنها در فعالیت این صنف، اظهارکرد: دفاتر تشریفات دارای مجوز هستند و فعالیت آنها قانونی است و نمی‌توانیم با آنها برخورد کنیم.

وی یادآورشد: البته با دفاتری که بصورت غیرقانونی فعالیت کنند و یا اینکه مردم از آنها شکایت داشته باشند برخورد می‌کنیم، اما تنها به این دلیل که کار آنها با صنف فیلمبرداران تداخل دارد، نمی‌توانیم جلوی فعالیت آنها را بگیریم.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن کرمانشاه افزود: متاسفانه دفاتر تشریفات که طبق تعهدشان صفر تا 100 مراسم عروسی و مراسم اینچنینی را برعهده دارند، گاها به برخی از تعهداتی که داده‌اند عمل نمی‌کنند و از سوی مردم شکایاتی را از آنها داریم.

وی در ادامه بااشاره به ممنوعیت بکارگیری مشمولان غایب در صنف عکاسان و فیلمبرداران، عنوان کرد: طی 10 روز گذشته با بازرسی‌هایی که داشته‌ایم 32 مشمول غایب را شناسایی کرده و آنها را برای اعزام به خدمت سربازی معرفی کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha