• پنجشنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۸ / ۲۰:۳۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98101209172
  • خبرنگار : 50177

وجود ۹۰۰ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی لرستان

وجود ۹۰۰ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۹۰۰ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی استان بوده که علت عمده معلولیت آنها تصادفات و سقوط از ارتفاع گزارش شده است.

فاطمه زهرا توکلی امروز در دیدار با مهندس کاملی مدیر  فرودگاه خرم‌آباد که در محل سالن جلسات این فرودگاه برگزار شد، اظهار کرد: لرستان ظرفیت‌های خوبی دارد و امیدواریم شاهد دگرگونی در وضعیت فرودگاه خرم‌آباد باشیم.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از مخاطبان ما را اقشار خاص و آسیب‌پذیر اعم از معلولان، سالمندان، زنان سرپرست خانوار، کودکان و ... تشکیل می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه ۵۰ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی استان است، گفت: متاسفانه شیوع معلولیت در استان بالاست.

توکلی اضافه کرد: ۹۰۰ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی استان هستند که علت عمده معلولیت آنها تصادفات و سقوط از ارتفاع گزارش شده است.

وی اظهار کرد: ۲۰ هزار معلول جسمی حرکتی داریم که بخش عمده‌ای از آنها، مخاطبین دستگاه‌های اجرایی  از جمله فرودگاه هستند.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: متاسفانه در گذشته نگرش پزشکی به معلولیت داشتیم اما در چند دهه اخیر این مهم به رویکرد و نگاه اجتماعی تغییر کرده است.

توکلی در ادامه بیان کرد: در قانون جامع معلولیت به مناسب سازی  فضای فیزیکی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی تاکید شده و آنها ملزم به رعایت این قانون جهت دسترسی قشر معلول به فرصت‌های برابر شدند.

وی عنوان کرد: بسیاری از معلولین توانمند هستند اما چون امکان حضور آنها در اجتماع فراهم نشده است خانه‌نشین شدند.

مدیرکل بهزیستی لرستان یادآور شد:هنر درمانی را در مراکز بهزیستی سه سال است برای جامعه هدفمان اجرایی می‌کنیم که تلاشمان سبب شد  تابلوهای نقاشی این هنرجویان معلول در ژاپن سه مقام کسب کند.

توکلی بیان کرد: غرفه محصولات صنایع دستی معلولین در ترمینال فرودگاه خرم‌آباد به مناسب‌سازی فرهنگی می‌انجامد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha