• یکشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98101511833
  • منبع : نمایندگی گیلان

تحقق اهداف مدیریت زیست بومی در گرو همکاری همه ذینفعان تالاب امیرکلایه

تحقق اهداف مدیریت زیست بومی در گرو همکاری همه ذینفعان تالاب امیرکلایه

ایسنا/گیلان نماینده معاونت محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان محیط زیست کشور گفت: با همکاری همه ذینفعان مدیریت اهداف زیست بومی تالاب امیرکلایه اجرایی می شود.

ژاله امینی امروز در کارگاه مدیریت زیست بومی تالاب امیرکلایه که به همت پژوهشکده جهاد دانشگاهی در شهرستان لاهیجان برگزار شد، گفت: در برگزاری این کارگاه ها شاهد حضور جمع زیادی از ذینفعان هستیم که از ارگان های مختلف در این کارگاه شرکت کرده اند اما همه دغدغه مشترک حفاظت از تالاب امیرکلایه را دارند.

وی افزود: تمامی شرکت کنندگان در این جلسه کسانی هستند که در کارگاه اول به عنوان ذینفعان اصلی یا ثانویه شناسایی شدند.

امینی با بیان اینکه چشم انداز و هدف نهایی و مشکلات تالاب مشخص شده است، ادامه داد: در این کارگاه پس از تحلیل مشکلات، اقدامات اولویت دار و مسؤلیت هریک از ذینفعان تعیین می شود.

وی تصریح کرد: این کارگاه برای تهیه برش های اجرایی و تامین اعتبار آتی ملی و استانی تاثیرگذار خواهد بود.

امینی خاطرنشان کرد: شناسایی مشکلات تالاب و طبقه بندی کردن این مشکلات در این جلسه که انجام شد کمک می کند که شاهد اجرایی شدن مدیریت زیست بومی به شکل کاملا صحیح باشیم.

نماینده معاونت محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان محیط زیست کشور گفت: هدف اصلی احیای تالاب و مدیریت زیست بومی توسعه پایدار است و تحقق این اهداف نیاز به مشارکت تمامی ذینفعان دارد.

منصور سربازی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه این کارگاه، گفت: در رویکرد زیست بومی رویکرد برموضوعاتی نظیر بهره برداری پایدار و منافع ذینفعان به خصوص جوامع انسانی با توجه منابع محدود به صورت همزمان توجه می شود.

وی افزود:در مدیریت زیست بومی که در تالاب امیرکلایه در حال انجام است، بستر مناسب برای مشارکت ذینفعان در مدیریت و حفاظت تالاب در حال فراهم شدن است.

سربازی ادامه داد: مدیریت زیست بومی در حقیقت راهبردی برای مدیریت یکپارچه منابع آبی، زمین و معیشت که حفاظت و استفاده پایدار را به شیوه ای متعادل گسترش می دهد و رویکرد حفاظتی پیشرفته است که درآن حفاظت از محیط زیست با به رسمیت شناختن بهره برداری های معقول اقتصادی و در نظرگرفتن نقش انسان به ویژه جوامع محلی به عنوان بخشی از زیست بوم انجام می شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در مدیریت زیست بومی حفظ زیست محیط زیست صرفا یک سازمان مستقل نیست بلکه عملیات است که طی فرایند مشارکتی و با محوریت یک سازمان متولی و همکاری سایر سازمان های ذیربط و مردم محقق می شود.

وی افزود: در این فرایند زیست بومی که در تالاب امیر کلایه توسط پژوهشکده محیط زیست در حال انجام است،تداوم بین انسان و طبیعت و همچنین همگرایی توان و عزم جوامع امنسانی، مراجع دولتی و غیردولتی زمینه بسیار مناسبی را برای حفاظت از محیط زیست و تحقق توسعه فراهم می آورد.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha