• پنجشنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۸ / ۲۱:۳۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98101915236
  • خبرنگار : 50203

آیت الله اراکی:

حاج قاسم نماد انقلابی‌گری بود

حاج قاسم نماد انقلابی‌گری بود

ایسنا/مرکزی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حاج قاسم نماد انقلابی‌گری و ارزش‌های متعالی امام و رهبری بود و با اقدامات خود زخم عمیقی بر پیکره آمریکا انداخته بود.

آیت الله اراکی عصر امروز پنج شنبه در مراسم گرامیداشت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و یارانش، شهادت این سردار را زخمی عمیق بر پیکره اسلام و انقلاب دانست و اظهار کرد: شرارت های دشمن و نقشه های خبیثانه آنها به خوبی نشان دهنده میزان دردی است که از جانب جمهوری اسلامی ایران بر پیکره آنها وارد شده است و به همین دلیل هم بود که سعی داشتند این نیروی کارآمد دنیای اسلام را به شهادت برسانند.

وی با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی در مدت فعالیت خود در عرصه های داخلی و خارجی بسیاری از نقشه های دشمنان را نقش بر آب ساخت و هیبت آمریکا را در منطقه شکست، افزود: دشمن از 40 سال پیش و از همان زمان شکل گیری انقلاب اسلامی نقشه های خود را طرح ریزی کرد و بیش از 20 سال است که درصدد اجرای آنهاست. دشمن با مطالعه و اقداماتی کاملا هوشمندانه همه دنیا را بسیج کرده بود و سعی داشت با شروع جنگ تحمیلی انقلاب نوپای ایران را از پا در آورد که البته با همت یاران انقلاب و سرداران چون قاسم سلیمانی که در آن زمان سن زیادی نداشتند، هیچ گاه موفق به اجرای نقشه شوم خود نشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی با اقدامات خود همه محاسبات دشمن را برهم زد، خاطرنشان کرد: این شهید، پدیده نادر و کم نظیری بود که در اجرای برنامه های خود و مدیریت آنها فوق العاده عمل می کرد. سردار سلیمانی نماد انقلابی گری و ارزش های متعالی امام و رهبری بود و همین خصلت او سبب شد تا دشمن به خشم آید و کینه های زیادی از او در خود بپروراند.

آیت الله اراکی به نقش اساسی رهبر انقلاب در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در طول سه دهه اخیر شگفت انگیز بوده و بسیاری از دشمنان انقلاب را انگشت به دهان کرده است. بی شک حضرت ولی عصر(عج) از پشت پرده غیبت این نظام و انقلاب اسلامی را هدایت می کنند و سکان هدایت امت اسلامی را به دست دارند؛ چرا که این مدیریت بی نظیر و تدبر حکیمانه و همچنین حل مشکلات و مسائل پیچیده جامعه امروزی بدون هدایت و الهام غیبی امری بسیار دشوار است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از همان زمان شکل گیری انقلاب دشمنی خود را با جمهوری اسلامی ایران علنی ساخته است، بیان کرد: دشمن به خوبی می دانست که ایران در آن زمان تحمل یک جنگ نظامی جدید را ندارد و بسیاری از امکانات و تجهیزات نظامی او به نحو مطلوب ساماندهی نشده بودند. آنها تصور می کردند در ابتدا با تسخیر خوزستان و سایر شهرهای ایران می توانند قدرت را به بنی صدر بسپارند و در انتها ممکلت را به دست آمریکایی ها بدهند، اما ارتشی ها و سرداران ایران که بسیاری از آنان در طول انقلاب کار آزموده شده بودند اجازه هیچ تحرکی را به دشمن ندادند و بسیاری از نقشه های آنان را خنثی کردند.

وی ادامه داد: جنگی که به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد، نیروهای بسیج و مردمی را یکپارچه کرد و ضمن تقویت ارتش و سپاه کشور، دستاوردهای بسیاری برای مملکت داشت.

وی با بیان اینکه دشمن بعد از جنگ دست به توطئه جدیدی علیه ملت ایران زد، تصریح کرد: دشمن وقتی در جنگ نظامی به اهداف خود نرسید، سعی کرد با روی کار آوردن جریاناتی که به ظاهر انقلابی بودند به نظام اسلامی ایران صدمه بزند و انقلاب را با همین نیروها نابود کند. داعش، القاعده و طالبان جریاناتی بودند که خود آمریکایی ها آنها را در منطقه شکل داده بودند و با پول های سرشار کشورهای عربی آنها را تغذیه می کردند.

اراکی گفت: همه اتفاقاتی که از ابتدای انقلاب تا به امروز رخ داده، طبق سنت های الهی بوده و بر این اساس بر همه علما و دانشجویان طالب حق و حقیقت لازم است تا به خوبی با شیوه های تدبر در قرآن و جامعه شناسی قرآنی آشنا شوند و آن را در زندگی به کار بگیرند. عمر چهل ساله انقلاب اسلامی ایران دایرة المعارف سنت های الهی است و باید به خوبی از تجربیات گذشته آن و همچنین آیات الهی برای پیشبرد برنامه های آتی استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha