• شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98102115976
  • منبع : نمایندگی ایلام

استاندار ایلام:

جای پژوهش در حل مشکلات اجتماعی همچنان خالی است

جای پژوهش در حل مشکلات اجتماعی همچنان خالی است

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: سال‌های سال است در ارتباط با برخی معضلات اجتماعی چون پدیده خودکشی پژوهش و تحقیق می شود اما عملا این پژوهش‌ها بی‌نتیجه باقی می‌مانند.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی»  در نشست شورای پژوهشی استان اظهار کرد: جای ارتباط پژوهش با مشکلات جامعه  خالی و این خلاء کاملا محسوس است به عنوان نمونه سال‌های سال است در ارتباط با برخی معضلات اجتماعی چون پدیده خودکشی پژوهش و تحقیق می شود اما عملا این پژوهش‌ها بی‌نتیجه باقی می‌مانند.

وی با تاکید بر اینکه  باید در عمل نتیجه پژوهش‌ها و تحقیقات به کار بسته و منجر به رفع معضلات جامعه شود، گفت: اگر ارتباط معناداری بین پژوهش و مسائل مختلف جامعه برقرار شود آن می‌تواند چراغ راهی برای پیمودن موفق مسیر باشد.

استاندار ایلام سلیقه‌ای پیش رفتن در امور پژوهشی را آفت اساسی در این حوزه عنوان کرد و گفت: در نشست‌های شورای پژوهش بر مسائل مهم جامعه تمرکز شود و با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط و تخصصی در ارتباط با مسائل پیش رو ضمن بحث و گفتگو جوری عمل شود که منتج به تصمیمات کاربردی و عملیاتی برای رفع مشکلات شود.

سلیمانی از اعضای شورای پژوهش استان خواست که بالاترین مسئول هر دستگاه به همراه مسئول تحقیق و پژوهش آن حوزه در این نشست حضور یابند، چون بحث پژوهش و تحقیق را نباید سرسری گرفت و باری به هر جهت مسائل را در این حوزه پیش برد.

وی تاکید کرد:  باید محور  تحقیق و پژوهش موضوعاتی باشد که برروی زندگی مردم تاثیر مثبت داشته باشد و باعث رفع مشکلات آنها شود.

استاندار ایلام  با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدوارم زمینه حضور حداکثری در انتخابات ایجاد شود چراکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند مشارکت و حضور حداکثری مردم در صحنه هستیم.

وی افزود: اگر قانون را فصل الخطاب در امور پیش رو قرار دهیم ضمانت و اجرایی شدن آن امور بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha