• سه‌شنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98102419025
  • خبرنگار : 50176

فرماندار خرم‌آباد:

مکان‌های بلااستفاده روستاهای پُرجمعیت تبدیل به کتابخانه شود

مکان‌های بلااستفاده روستاهای پُرجمعیت تبدیل به کتابخانه شود

ایسنا/لرستان فرماندار خرم‌آباد با تأکید بر جذب کمک خیران و بخش خصوصی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: مکان‌هایی در روستاهای پُرجمعیت وجود دارد که می‌تواند تبدیل به کتابخانه شود.

جعفر طولابی امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های شهرستان خرم‌آباد با اشاره به مطالبات کتابخانه‌ها از شهرداری و قول شهرداری مبنی‌بر پرداخت مبلغی از آن تا پایان سال، اظهار کرد: تا به حال متناسب با توان شهرداری این مطالبات پرداخت شده اما اهمیت بحث کتاب و کتابخوانی و مباحث فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.

وی با تأکید بر این‌که یکی ‌از وظایف مهم شهرداری و شورای شهر توجه به مباحث فرهنگی است و در این راستا نیاز به مساعدت و همکاری بیشتر از سوی شهرداری خرم‌آباد است، عنوان کرد: اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی و کار بزرگی که باید در سطح جامعه برای ارتقای سرانه مطالعه انجام گیرد تنها از عهده اداره کتابخانه‌ها بر نمی‌آید و نیازمند مشارکت همگانی بوده که در این زمینه یک عزم جدی نیاز است و باید در این زمینه از ظرفیت همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و حتی بخش خصوصی استفاده کرد.

طولابی با تأکید بر این‌که فرهنگ، زمینه‌ساز توسعه هر جامعه‌ای است، اظهارکرد: یکی ‌از مؤلفه‌های فرهنگ بحث کتاب و کتابخوانی است که همه وظیفه داریم در راستای توسعه شهرستان ـ که بحث کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان یکی‌از مؤلفه‌های آن است ـ کمک کنیم.

فرماندار خرم‌آباد با تأکید بر لزوم پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از سوی شهرداری، عنوان کرد: همچنین اداره‌کل ورزش و جوانان در بحث واگذاری اماکنی برای ایجاد کتابخانه باید همکاری لازم را داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم تأمین کتاب‌های مورد نیاز کتابخانه‌ها از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: این موارد جز وظایف ذاتی دستگاه‌ها بوده و حتماً آن‌ها باید کمک کرده و پای کار باشند.

طولابی با تأکید بر جذب کمک خیران و بخش خصوصی در این حوزه، عنوان کرد: برای جلسات بعدی بخشداران نیز دعوت شوند؛ چراکه یک‌سری ظرفیت‌ها در این حوزه وجود دارد و مکان‌هایی در روستاهای پُرجمعیت وجود دارد که می‌تواند تبدیل به کتابخانه شود.

فرماندار خرم‌آباد با اشاره به ارتقای نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان، افزود: انتظار می‌رود در این حوزه نگاه ویژه‌ای به شهرستان خرم‌آباد وجود داشته باشد، مدیران آموزش و پرورش باید در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و تشویق به فرهنگ مطالعه اقدامات مؤثرتری داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha