• چهارشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98102519818
  • خبرنگار : 50037

فرماندار اسدآباد:

۶۰ درصد حامیان ایتام اسدآباد غیربومی هستند

۶۰ درصد حامیان ایتام اسدآباد غیربومی هستند

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد از سهمیه ۱۵۰۰ نفری این شهرستان در طرح ملی اکرام و ایتام خبر داد و گفت: از ۲۱۲۶ حامی ایتام و طرح محسنین اسدآباد حدود ۶۰ درصد حامیان غیربومی هستند.

مجید درویشی چهارشنبه ۲۵ دی در شورای اداری شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۳۶۰ نفر یتیم و ۶۰۰ نفر طرح محسنین تحت پوشش کمیته امداد بوده که این تعداد از ایتام و طرح محسنین دارای ۲۱۲۶ نفر حامی هستند که ماهیانه در مجموع این حامیان سخاوتمند ۱۰۰ میلیون تومان به صورت نقد و کالا به حساب ایتام و محسنین واریز می کنند.

وی با بیان اینکه از ۲۱۲۶ حامی ایتام و طرح محسنین اسدآباد حدود ۶۰ درصد حامیان غیربومی هستند، خاطرنشان کرد: پویش ملی اکرام و ایتام از دو هفته پیش آغاز شده که در این طرح سهمیه شهرستان جذب ۱۵۰۰ نفر از کارکنان ادارات بوده و ادارات در راستای حمایت از ایتام و طرح محسنین کارکنان خود را برای شرکت در این طرح می توانند معرفی کنند.

درویشی در ادامه از کلنگ زنی کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک و پلی اتیلن این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این طرح بزرگ صنعتی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته آینده کلنگ زنی خواهد شد.

وی یادآور شد: کلنگ زنی دو مجتمع گلخانه ای در مجموع به میزان ۱۴۰ هکتار هفته گذشته در اسدآباد از نقش مؤثری در قطب گلخانه ای شدن اسدآباد در استان همدان و ترغیب کشاورزان برای تبدیل شدن کشاورزی منطقه از سنتی به صنعتی برخوردار خواهد بود.

درویشی یادآور شد: در سند راهبردی تدوین شده استان طی سه سال احداث ۲۰۰ هکتار گلخانه پیش بینی شده که از این میزان ۸۵ درصد احداث گلخانه در اسدآباد در حال شکل گیری است.

وی در ادامه با اشاره به بحث اشتغال روستایی نیز اظهار کرد:سهمیه شهرستان اسدآباد در تسهیلات اشتغال روستای افزون بر ۲۸ میلیارد تومان بوده که از این میزان اعتبار حدود شش میلیارد آن به علت برخی سخت گیری ها و بدسلیقگی های برخی دستگاه ها جذب نشده و در همین راستا شهرستان اسدآباد دارای رتبه آخر در این امر است.

درویشی با بیان اینکه امسال قرار بوده ۱۴۰۰ اشتغال در شهرستان ایجاد کنیم و در حال حاضر ۱۸۰۰ شغل در سالجاری ایجاد کرده ایم و تعهد اشتغال شهرستان محقق شده، تصریح کرد: تسهیلات و اعتبار شهرستان در این راستا به طور کامل جذب نشده که لازم است مابقی این تسهیلات نیز با کمک دستگاه های ذیربط جذب شود.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول بنیاد برکت ۱۲ میلیارد تومان برای اشتغال در روستاهای پایلوت شهرستان در حال سرمایه گذاری بوده که تا پایان بهمن ماه پرداخت و واریز تسهیلات ۳۹۳ نفر معرفی شده به بانک انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای سیاستگذاری سال آینده در فاز دوم بنیاد برکت برای معرفی متقاضی نیازمند کمک دیگر دستگاه ها بوده که لازم است در این راستا هر چه سریع تر افراد متقاضی را برای اعلام به بنیاد برکت به ما معرفی کنند.

درویشی همچنین از رتبه اول اسدآباد در بحث لایروبی رودخانه های حادثه خیز این شهرستان خبر داد و گفت: ۳۸ کیلومتر از رودخانه های حادثه خیز شهرستان لایروبی شد که برخی از این رودخانه ها ۲۶ تا ۴۰ سال بود که لایروبی نشده بودند.

وی در بحث واحدهای مسکن آسیب دیده از سیل اوایل سالجاری نیز یادآور شد: تاکنون ساخت و تعمیر ۱۸۰۰ واحد از مساکن آسیب دیده شهرستان انجام شده و در این راستا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کرده ایم.

درویشی در ادامه با بیان اینکه ۳۷ درصد از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسدآباد رد صلاحیت شده اند، خاطرنشان کرد: از تعداد کل داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۳ درصد انصراف داده بودند که ۲۶ درصد عدم احراز صلاحیت، ۳۷ درصد رد صلاحیت و مابقی تأیید صلاحیت شدند.

فرماندار شهرستان اسدآباد در جلسه ستاد هماهنگی مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان اسدآباد نیز از تشکیل ۲۲ کمیته ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر در شهرستان خبر داد و گفت: کمیته روستایی و عشایر، زنان و خانواده، کارگری، ورزش و جوانان، ایثارگران، ارتباطات و اطلاع رسانی، روحانیون، امنیتی و انتظامی، فرهنگی و هنری، دانشجویی، کودک و نوجوان، اصناف و بازار، مراسمات، نهادها و سازمان ها از جمله کمیته های درنظر گرفته شده در راستای کمیته های زیرمجموعه ستاد بزرگداشت شهرستان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب در گام دوم انقلاب محتوای برنامه های دهه فجر باید در راستای پیام انقلاب و نهضت و شهدا با محوریت سردار سلیمانی بوده و در این برنامه ها ابتکاری و خلاقانه بودن برنامه با رویکرد مردمی مورد توجه قرار گیرد.

درویشی با اشاره به برخی از برنامه های دهه فجر در اسدآباد گفت: نواخته شدن زنگ انقلاب در ۲۰۰ مدرسه شهرستان، جشن انقلاب در محلات، کارخانه ها و کارگاه ها، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در گام دوم انقلاب با نگاه علمی، ویزیت رایگان، شبی با قرآن، افتتاح پروژه های عمرانی، گلباران و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه رژه موتورسوران، نمایشگاه عکس، نقاشی، خوشنویسی، اجرای نمایش های طنز و کلاسیک، کنسرت موسیقی سنتی و عصر شعر را می توان از جمله برنامه های پیش بینی شده دهه فجر امسال در این شهرستان برشمرد.

وی بیان کرد: در دهه فجر پروژه های عمرانی مختلفی در شهرستان کلنگ زنی خواهد شد که از دستگاه های اجرایی می خواهیم هر چه سریع تر پروژه های خود را برای برنامه ریزی افتتاح و کلنگ زنی طرح ها در دهه فجر  به فرمانداری معرفی کنند.




 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha