• پنجشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98102620266
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

ارسال ۱۰۸۲ اثر علمی- ادبی به کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع)

مجله، مقاله

ایسنا/اصفهان دبیر علمی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) از اهداف و آمار مقالات ارسالی به این کنگره خبر داد.

محمدعلی رضایی اصفهانی صبح امروز (پنج شنبه-۲۶ دی ماه) در آیین اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع)، با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سرداران رشید به ویژه سردار سلیمانی، اظهار کرد: این کنگره با اهداف خاصی به مناسبت هزار و چهارصدمین سال شهادت امیرالمومنین(ع) برگزار شد که فضائل و بازشناخت این امام و معرفی ابعاد شخصیتی، تبیین نقش آموزه‌های علوی، تداوم ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در سایه امیرالمومنین از اهداف کنگره بود که به ۷۰ درصد از این اهداف رسیده‌ایم.

وی کل آثار رسیده به کنگره را ۱۰۸۲ اثر عنوان و اظهار کرد: ۴۷۵ مقاله، ۱۳۱ کتاب، ۸۸ پایان نامه دکتری، ۳۰۵ مورد شعر و ادب، ۱۸۲ مورد هنرهای تجسمی بوده است.

به گزارش ایسنا، دبیر علمی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) افزود: از مجموع ۴۷۵ مقاله رسیده، ۳۶۰ مقاله ارزیابی شده، ۱۹۰ مقاله مورد قبول داوران، ۳۲ مقاله ویژه ترجمه، سه مقاله برتر و هفت مقاله قابل تقدیر است.

دبیر علمی کنگره در ادامه گفت: کل مقالات ارائه شده بعد از ارزیابی اجمالی ۲۳۵ مورد بود و ۱۸ مقاله نیز درسامانه تشخیص مطالب کپی مردود اعلام شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: ۱۹۰ مقاله در زمینه‌های سیاست و مدیریت، حقوق بشر در سیر امام علی، تحلیل سیاست‌های اقتصادی، نظام اجتماعی و شاخصه خانواده‌های مطلوب به کنگره رسیده است که تعداد صفحات این مقالات به پنج هزار و ۲۳۴ صفحه می‌رسد.

رضایی اصفهانی اضافه کرد: کتاب‌های مجموعه مقالات در راستای قرآن و امام علی، ولایت و امامت، امیرالمومنین و نهج البلاغه، امام علی از منظر مستشرقان و دانشمندان، امام علی در آیینه شعر و ادب، امام علی و علوم انسانی است.

وی ادامه داد: از کشورهای افغانستان، تونس، آذربایجان، پاکستان، آلمان و نیجریه، عراق، هندوستان و ایران برای کنگره مقاله ارسال کردند.

دبیر علمی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع)، خاطرنشان کرد: شش کمیسیون و همچنین هفت پیش نشست برای کنگره برگزار شد و ۳۰ مرکز با این کنگره همکاری داشتند، همچنین به ۱۴ نفر اعطای نشان ولایت و از ۳۰ نفر نیز تقدیر می‌شود.

وی به مرجعیت علمی امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: رویکردهای مطالعاتی در مورد امام علی(ع)، تاریخی، ولایی و علمی(مرجعیت در تفسیر، علوم قرآن، فقه و ادبیات) است.

رضایی اصفهانی با اشاره به ابعاد مطالعاتی در مورد مرجعیت علمی امام علی(ع) افزود: مبانی(نصب الهی، عصمت و اکملیت)، پیامدها(محور، وحدت مسامانان، لزوم پیروی همه مذاهب، لزوم شناخت بیشتر) است.

وی اضافه کرد: دلایل مرجعیت علمی امام علی (ع) به سه دسته تقسیم می‌شود و در قرآن کریم در سوره رعد آیه ۴۲، روایات زیادی در این راستا نیز بیان شده است. روایات متواتری مثل حدیث ثقلین و علی مع الحق و الحق مع العلی و شواهد تاریخی دیگر، از جمله دلایل مرجعین علمی امیرالمومنین (ع) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.