• یکشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98102921968
  • خبرنگار : 50167

استاندار زنجان عنوان کرد

فاصله بسیار مصوبات مدیریتی در زنجان

فاصله بسیار مصوبات مدیریتی در زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: اجرای مصوبات بین مدیران فاصله دارد؛ به‌ طوری‌ که اجرای یک مصوبه بین مدیران تفاوت بسیاری دارد.

فتح‌الله حقیقی شب گذشته در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان با اشاره به اینکه نقشه راهی به مدیران و فرمانداران داده شده است که بر اساس آن ارزیابی عملیاتی می‌شوند، اظهار کرد: اکنون در اجرای مصوبات بین مدیران بسیار فاصله وجود داشته، به‌ طوری که در اجرای یک مصوبه بین یک مدیر با مدیر دیگر تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید سختی و سنگینی کار اداره سنجیده شود، افزود: هدف از ارزیابی، بازگرداندن مدیریت به چرخه صحیح  خود است، زیرا اکنون به‌واسطه مدیریت‌ها عوارض زیادی به‌وجود می‌آید.

این مسئول با اشاره به اینکه اقدامات مدیران باید خروجی داشته باشد، تصریح کرد: چرخه مدیریت را باید به جایی بازگردانیم که بر اساس واقعیت‌ها مدیریت شود و آن واقعیت‌ها نیز خروجی داشته، زیرا اگر کار و اقدامات مدیران خروجی نداشته باشد، مردم آن را نخواهند پذیرفت.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر اینکه امروزه باید به سمت مدیریت عملیاتی و شاخص‌پذیر حرکت کنیم، ادامه داد: باید ارزیابی‌ها را به سمتی سوق دهیم که به‌طور کامل، کاربردی، مصداقی و عملیاتی بوده و خروجی‌های آن قابل مشاهده باشد تا اصلاح شود و عوارض کار کاهش یابد.

حقیقی با اشاره به اینکه اقداماتی که توسط مدیران انجام می‌شود باید مصداق داشته باشد، اظهار کرد: برخی از اقدامات بستر ندارد و نباید به آن امتیاز داده شود ولی برخی اقدامات در دولت الکترونیک بستر داشته و باید به آن امتیاز دهیم.

وی با اشاره به لزوم ایجاد زبان مشترک با کسانی که ارزیابی می‌کنند و وجود اعتقاد کامل به مصداق‌های عملی در ارزیابی‌ها، افزود: باید بر اساس ارزیابی با کسانی که ارزیابی می‌کنند به یک زبان مشترک برسیم. گروه‌ها و افراد انتخاب شده برای ارزیابی باید دارای دانش لازم و انگیزه باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه باید در بخش‌های ارزیابی بانک‌ها، آیتم‌های عمومی نیز افزوده شود، تصریح کرد: هر بانکی که از نظر تخصصی قوی است به این معنی نیست که از نظر تکریم نیز قوی خواهد بود، زیرا بانک‌هایی نیز وجود دارند که منبع مالی کم با ارتباط بالا و یا منبع مالی زیاد با ارتباط مردمی کمی دارند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بهره‌وری را می‌توان شاخص‌پذیر کرد، ادامه داد: به‌طور مثال در برخی از ملاک‌های موجود مدیران نباید خودارزیابی کنند. در حالت کلی برخی از کارهای انجام شده در زمینه اجرای مصوبات، اعتبارات ملی و مصوباتی که در شهرستان انجام می‌شود حتی در روستاها اجرای آن‌ها برای راه‌اندازی و بازگرداندن مدیریت به چرخه صحیح است.

حقیقی با اشاره به اینکه مخاطبان ما در بخش‌های ارزیابی همه آدم‌ها هستند، اظهار کرد: باید در راستای اجرای قانون به مصداق‌ها امتیاز دهیم تا چرخه قوی‌تر و مدیریت‌ها شفاف‌تر و با مصداق‌تر شود و برای اداراتی که ارزیابی عمومی نمی‌شوند باید آیتم‌هایی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha