• چهارشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98110201155
  • خبرنگار : 50212

فرماندار:

تاکنون ۲۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی در ساوه صادر شده است

تاکنون ۲۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی در ساوه صادر شده است

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه گفت: تاکنون ۲۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی با مشارکت ۱۶ سرمایه گذار به ارزش دو میلیارد و ۴۳۹ میلیون دلار در شهرستان ساوه صادر شده است.

علی میرزایی امروز چهارشنبه در جلسه رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران خارجی که با حضور معاون وزیر اقتصاد و استاندار مرکزی در شهر صنعتی کاوه ساوه برگزار شد، افزود: ساوه ۱۶ درصد از مساحت استان مرکزی را به خود اختصا داده است. این شهرستان منطقه ای استراتژیک با وسعت بالا و مزیت کشاورزی و صنعتی با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر است.

علی میرزایی افزود: ساوه دارای بزرگترین شهر صنعتی کشور با ۵۵۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ و برخوردار از فرصت هایی مختلف برای سرمایه گذاری خارجی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت است.

وی قطب صنعتی ساوه را جایگاه مناسبی برای کشور در حوزه سرمایه گذاری داخلی و خارجی دانست و گفت: استان مرکزی چهارمین قطب صنعتی کشور است و بسیاری از مزیت های استان به لحاظ پتانسیل های ساوه بویژه منطقه ویژه اقتصادی و اقلیم مناسب، در این منطقه قابل دسترسی است.

میرزایی با بیان اینکه ۲۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی با مشارکت ۱۶ سرمایه گذار به ارزش دو میلیارد و ۴۳۹ میلیون دلار در شهرستان ساوه صادر شده است، اظهار کرد: این شهرستان ظرفیت بالایی برای توسعه صنعتی دارد و اگر عملیات ذخیره سازی کالاهای راهبردی در منطقه ویژه اقتصادی کاوه محقق شود این شهرستان می تواند مرکز توزیع کالا به بیشتر استان های کشور تلقی شود.

وی خاطرنشان کرد: ساوه با برخورداری از امتیازهایی همچون دسترسی به راه های ترانزیت، راه های هوایی و ارتباط با چند استان کشور، استقرار در مسیر شاهراه مواصلاتی مرکز به جنوب و غرب کشور، مجاورت با فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و برخورداری از امکانات لجستیکی عالی، ویژگی های مورد نظر برای جذب سرمایه گزاران خارجی را داراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha