• چهارشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98110201439
  • خبرنگار : 50189

رئیس بسیج مستضعفین کشور:

خطرات آسیب‌های اجتماعی کمتر از تهدیدات خارجی نیست

خطرات آسیب‌های اجتماعی کمتر از تهدیدات خارجی نیست

ایسنا/کرمان رئیس بسیج مستضعفین کشور با تبیین آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: نباید آسیب‌های اجتماعی را دست کم گرفت. خطرات این آسیب‌ها کمتر از تهدیدات خارجی نیست و هر چه توسعه پیدا کند ریشه می‌دواند؛ چرا نرخ طلاق بالا است؟ یکی از دلایل آن افزایش نرخ اعتیاد است؛ بنابراین سپاه بر اساس رسالت انقلابی که دارد بخشی از عرصه‌های خودش را به این موضوعات اختصاص داده و این کار داوطلبانه بوده است.

سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر امروز دوم بهمن‌ماه در آئین افتتاح بزرگترین کمپ ترک اعتیاد جنوب شرق کشور در استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: این مجموعه و اردوگاه باشرایط بسیار خوبی مورد بهره برداری قرار گرفته است که می تواند سرفصل جدیدی در مبارزه با اعتیاد و توزیع مواد مخدر در استان باشد.

وی با اشاره به مشکلات خانواده‌های معتادین متجاهر اظهار کرد: همه ما عضو جامعه اسلامی هستیم لذا نمی‌توانیم نسبت به رنج بسیار سنگینی که خانواده‌های معتادان به خصوص معتادان متجاهر متحمل می‌شوند، بی‌تفاوت باشیم و باید با آلام آنها همدردی کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ایجاد کمپ واقعی را به نوعی بهترین نمونه همدردی با خانواده های معتادین دانست و افزود: ایجاد این اردوگاه، یک صیانت خداپسندانه‌ همدردی است و می‌تواند یک الگو و سرآغاز فصل جدیدی برای پاکسازی جامعه از آسیب‌های ناشی از اعتیاد باشد.

وی با اشاره به مراحل سم زدایی و پاکسازی و در کنار آن بازگشت این افراد به جامعه به عنوان عضوی از آحاد جامعه اسلامی که در اردوگاه های صیانت انجام می شود ادامه داد: این اردوگاه نمونه‌ای از اردوگاه‌هایی است که افرادی که ترک کرده‌اند به عنوان عضوی مولد، کارآفرین، شاغل و در مسیر و فرآیند رونق اقتصادی کشور می توانند ایفای نقش کنند.

سلیمانی با تاکید برآنکه بنای ما صرفاً بسنده کردن به ایجاد اردوگاه های صیانت نیست عنوان کرد: معاونت اجتماعی سازمان بسیج قرار نیست تنها به اردوگاه صیانت اکتفا کند لذا با همکاری هیئت‌های اندیشه ورز و نخبگان سطح کشور طرح‌هایی تهیه کرده که در قالب برنامه‌های سال ۹۹ و متناسب با اقتضائات بومی هر استان و هر شهرستان، موضوع اعتیاد را به صورت مردمی و گسترده و ایجابی در دستور کار قرار خواهد داد.

وی از امکان پذیر بودن مبارزه و مواجهه با اعتیاد و پایین آوردن نرخ اعتیاد از طریق ظرفیت‌های بومی محلی سخن گفت و افزود: همه دستگاه ها و نهادها و خیرین و سازمان های مردم نهاد می توانند کمک حال این مجموعه های فعال باشند تا آن دسته از خانواده هایی که آمادگی دارند را آموزش داده و پشتیبانی و مشاوره انجام شود و بتوانند به صورت مستمر از یک فرآیند راهنمایی و مشاوره بهره گیرند و با نسخه های بومی در درون خانواده، فرد دچار ماده مخدر را مورد درمان قرار دهند.

رئیس بسیج مستضعفین کشور اضافه کرد: اگر همه کمک کنیم که این طرح عملیاتی شود هم کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد و هم می تواند بدون نیاز به زیرساخت، فرد را درمان کنند و در حجم های بسیار وسیع‌تری درمان معتادین در صدر توجه ما و خانواده قرار دهد چون بسیاری از این خانواده‌ها هستند که می‌خواهند عضو گرفتار شده اعتیاد را درمان کنند اما راه آن را یاد ندارند.

وی بیان کرد: کاری که به صورت اردوگاهی انجام می‌شود مخصوص معتادان متجاهر است و در کنار آن یک روش هم تعریف یک فرآیند کاملاً مردمی و مبتنی بر روش‌های ایجابی که ۹۰ درصد استفاده از این روش برای مبارزه با توزیع مواد مخدر سنتی و صنعتی است.

سلیمانی ادامه داد: علی‌رغم همه مجاهدت‌ها، جانفشانی‌ها و مواجه‌هایی که در رابطه با مواد مخدر صورت می‌گیرد اما متاسفانه هنوز شاهد عرضه مواد مخدر در جامعه هستیم لذا بسیج برای این طرح داده که امیدوارم همه در راستای اجرای آن گام بردارند.

رئیس بسیج مستضعفین کشور با بیان این مطلب که همانطور که ما به تلفات جاده‌ای اهمیت می دهیم باید به تلفات مواد مخدر نیز اهمیت دهیم و در ادامه با طرح این سوال که چرا مردم به صورت مردمی حساسیت نشان نمی دهند و عادی است؟ تصریح کرد: این عادی شدن برای مردم محله‌ها بسیار خطرناک است لذا روش ایجاد انگیزه برای مبارزه با مواد مخدر باید در بین مردم فراگیر شود و حساسیت در همه اقشار اتفاق بیفتد و این کار از بسیج بر می‌آید.

وی با تبیین آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: نباید آسیب‌های اجتماعی را دست کم گرفت. خطرات این آسیب‌ها کمتر از تهدیدات خارجی نیست و هر چه توسعه پیدا کند ریشه می‌دواند؛ چرا نرخ طلاق بالا است؟ یکی از دلایل آن افزایش نرخ اعتیاد است؛ بنابراین سپاه بر اساس رسالت انقلابی که دارد بخشی از عرصه‌های خودش را به این موضوعات اختصاص داده و این کار داوطلبانه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha