• جمعه / ۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98110402433
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

حماسه هنری شاهین‌شهر برای سیستان و بلوچستان

حماسه هنری شاهین‌شهر برای سیستان و بلوچستان

ایسنا/اصفهان ۵۰ درصد از عواید فروش آثار هنری نمایشگاه عکس «دلگردی» در شاهین‌شهر به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

پرستو جهانگیری، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شاهین‌شهر در آیین اختتامیه نمایشگاه «دلگردی» در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: هنر زبان عواطف و هیجانات است. یک اثر هنری تجلی احساسات عمیق خالق آن است و به همین دلیل، به هنر زبان گویای بین‌المللی اطلاق می‌شود؛ زیرا زبان هنر فراتر از زبان ملی در ایجاد همبستگی و اتحاد میان جوامع بشری مؤثر است.

وی با بیان این که، هدف اصلی از برگزاری آیین اختتامیه و دعوت از مسئولان شهرستان اعتلای فرهنگ هنر است، گفت: فقدان استقبال عمومی در آیین افتتاح این نمایشگاه، زنگ خطری برای هنر، هنرمند و فرهنگ هنری در شهر بود و انگیزه‌ای شد که این آیین با رویکرد رونق بخشیدن به هنردوستی، ایجاد انگیزه و ذوق در هنرمندان و ترغیبشان برای حضور پررنگ و موفق‌تر در همه عرصه‌های هنری، برنامه‌ریزی شود.

جهانگیری، با تأکید بر لزوم توجه به اقتصاد هنر، خاطرنشان کرد: زمانی که یک اثر هنری به‌واسطه اقتصادی بودن به کالایی هنری تبیین می‌شود، می‌تواند تأثیراتی ژرف و شگرفی بر پیکره هنر گذاشته و در هنرمند ایجاد انگیزه کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شاهین‌شهر، به اختصاص ۵۰ درصد از عواید فروش اثرهای هنری نمایشگاه «دلگردی» به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان اشاره و اظهار کرد: این آیین تنها یک اختتامیه نمایشگاه هنری نیست بلکه راهی برای نهادینه کردن هنر و فرهنگ هنری است و از سوی دیگر به تصویر کشیدن، روح لطیف و مناعت طبع هنرمندانی است که به‌واسطه این روحیه، تحمل دیدن رنج و مشکلات هم‌وطنان و آسیب دیدگان را نداشته و در همه رویدادها و حادثه همگام با هم‌وطنان ایستاده‌اند.

برپایی آیین اختتامیه نمایشگاه عکس «دلگردی» به همت کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شاهین‌شهر، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با رویکرد فرهنگ‌سازی و تبیین اقتصاد هنر و کمک به هم‌وطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان، با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شاهین‌شهر، نماینده امام‌جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان، در شامگاه سوم بهمن‌ماه موجی از همدلی‌ و نوع‌دوستی‌ را روانه سیستان و بلوچستان کرد. حضور مدیران نهادهای اجرایی و اداری و نمایندگان آنان در این آیین و مشارکت در این امر خداپسندانه و خرید آثار، ازجمله؛ شهرداری و شورای اسلامی شهر گز و برخوار، اعضای شورای شهر شاهین‌شهر، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، نماینده امام‌جمعه شاهین‌شهر و خیران شاهین‌شهری، مسعود باقری خیر مدرسه‌ساز و قدرت خسروی حماسه‌ای هنری در شاهین‌شهر را رقم زد و پنج میلیون تومان از عواید فروش آثار نمایشگاه «دلگردی» سوار بر سیل مهربانی، غوطه‌ور بر امواج هنر، توسط دستان توانمند کمیته امداد شاهین‌شهر روانه سیستان و بلوچستان شد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha