• شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98110503261
  • خبرنگار : 50165

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان مطرح شد

واگذاری طرح‌های پژوهشی عمده استان به دانشگاه‌ها

واگذاری طرح‌های پژوهشی عمده استان به دانشگاه‌ها

ایسنا/زنجان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: واگذاری طرح‌های پژوهشی به دانشگاه‌ها با توجه به ظرفیت‌شان بهترین راه‌حل است.

شهرام طهماسبی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان، با اشاره به برخی شاخص‌های اقتصادی استان، اظهار کرد: بر اساس مقایسه تورمی که بین سال‌های 96 تا 98 که می‌توان آن را سال آغاز تصمیمات گسترده اقتصادی دانست، انجام شد، نشان از آن دارد که در استان طی سال ۹۶ در رتبه ۱۶ بود که امسال به رتبه ۱۳ رسیده است.

این مسئول ادامه داد: نرخ بیکاری در سال ۹۶ در استان زنجان ۹.۷ درصد با رتبه ۷ بود که امسال به رتبه ۹.۳ با همان رتبه ۷ کشوری رسیده است و نرخ مشارکت نیروی کار استان با ۴۵.۲ درصد و رتبه دوم به ۴۵.۴ درصد و رتبه ۱۰ رسیده است.

وی افزود: با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد، تغییرات حاصله نشان می‌دهد که در برخی شاخص‌ها از میانگین کشوری بالاتر هستیم که نشان از وضعیت مطلوب تصمیم‌گیری در استان دارد.

طهماسبی با اشاره به واگذاری طرح‌های پژوهشی استان، تصریح کرد: واگذاری طرح‌های پژوهشی به دانشگاه‌ها با توجه به ظرفیت‌شان بهترین راه‌حل است.

در ادامه، مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز با اشاره به برنامه‌های پژوهشی امسال، اظهار کرد: از ابتدای امسال یک درصد اعتبارات پژوهشی در نظر گرفته شده برای استان ۷۷۰ میلیون تومان بود که ۱۶۶ میلیون تومان آن صرف تعهدات سال‌های گذشته شده بود و ۲۴۰ میلیون تومان آن نیز صرف پروژه‌های انتخابی از فراخوان اول خواهد شد و قریب به ۳۶۰  میلیون تومان باقی‌مانده نیز صرف پژوه‌های امسال می‌شود.

شهلا حسنی ادامه داد: از سال‌های ۹۶ و ۹۷ توزیع اعتبارات پژوهشی استان به صورت تجمیع به کارگروه آپفن استان واگذار شد که از ۳۰ پروژه تایید و تصویب‌ شده، تاکنون راهبری تعدادی از آن‌ها به پایان رسیده و مابقی نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برای طرح‌های پژوهشی امسال ۴۲ پروپوزال به دبیرخانه ارسال شده است، افزود: امسال عناوینی از قبیل تحکیم خانواده، توسعه گردشگری استان، نگاشت زیست‌بوم کارآفرینی و اشتغال در بخش خدمات، توسعه پارک‌های علمی و فناوری، مراکز رشد واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان، الگوی مسئله‌یابی، نیازسنجی و اولویت‌بندی نیازهای پژوهشی استان، در نظر گرفته شده و چهار دانشگاه استان برای این کارهای پژوهشی انتخاب شده‌اند که انتظار می‌رود شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها و نیاز استان بدون انجام فرآیند زمان‌بر فراخوان با این مسئله موافقت کنند.

این مسئول یادآور شد: جهاددانشگاهی استان خواستار انجام طرح تحکیم بنیاد خانواده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان خواستار پژوهش در حوزه نگاشت زیست‌بوم کارآفرینی و اشتغال در بخش خدمات، دانشگاه زنجان خواستار انجام پروژه توسعه گردشگری استان و دانشگاه علوم‌پزشکی نیز خواستار انجام پروژه الگوی مسئله‌یابی، نیازسنجی و اولویت‌بندی نیازهای پژوهشی استان شد.

در ادامه، معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، با اشاره به بودجه پژوهشی استان، اظهار کرد: ابتدای امسال یک درصد اعتبارات پژوهشی در نظر گرفته شده برای استان ۷۷۰ میلیون تومان بود که ۱۶۶ میلیون تومان آن صرف تعهدات سال‌های گذشته شده بود و ۲۴۰ میلیون تومان آن نیز صرف پروژه‌های انتخابی از فراخوان اول خواهد شد و قریب به ۳۶۰ میلیون تومان باقی‌مانده نیز صرف پروژه‌های امسال می‌شود.

احمد خداوردی ادامه داد: بودجه اعتبارات پژوهشی استان به صورت سرجمع در پایان سال قابل اعلام است؛ چراکه سرفصل بوده و در پایان سال جمع‌بندی می‌شود و به همین دلیل با توجه به عدم ابلاغ پروژه پژوهشی مدیریت بحران جهادکشاورزی استان، انتظار می‌رود اعتبارات این بخش به ۸۵۰ میلیون تومان نیز برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha