• یکشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98110604189
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان خبر داد:

آموزش مهارت‌های زندگی و کسب‌وکار به هزار سرباز وظیفه در هرمزگان+فیلم

آموزش مهارت‌های زندگی و کسب‌وکار به هزار سرباز وظیفه در هرمزگان+فیلم

ایسنا/هرمزگان مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با جهاد دانشگاهی هرمزگان جهت افزایش میزان اثربخشی خدمت مقدس سربازی از طریق برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای سربازان وظیفه خبر داد.

محمودرضا امیاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهت افزایش میزان اثربخشی خدمت مقدس سربازی جوانان، وزارت ورزش و جوانان با ستاد کل نیروهای مسلح کشور تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردند تا سربازان استفاده بهینه‌ای از اوقات فراغت خود داشته باشند و فرصت‌های شغلی از طریق آموزش کسب‌وکار به سربازان داده شود.

این مقام مسئول افزود: متناظر با تفاهم‌نامه وزارت ورزش و جوانان، با جهاد دانشگاهی هرمزگان تفاهم‌نامه‌ای برای اجرایی کردن آن تفاهم‌نامه منعقد کردیم و مطابق آن مقرر شد در سال ۹۸ بالغ‌بر هزار سرباز وظیفه در استان از دوره‌های مهارت‌آموزی در دو محور آشنایی با مهارت‌های زندگی و آشنایی با مهارت‌های عمومی کسب‌وکار بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه بالغ‌بر ۴۰ هزار سرباز وظیفه را در کل کشور باید پوشش دهد که سهم استان هرمزگان هزار سرباز است، ادامه داد: تاکنون بالغ‌بر ۸۴۰ سرباز از نیروهای وظیفه از این دوره‌ها استفاده کردند که امیدواریم تا پایان سال به هزار نفر که در تعهدمان است برسیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان با بیان اینکه امیدواریم این تفاهم نام مستمراً در سال ۹۹ نیز ادامه داشته باشد، عنوان کرد:  در نظر داریم تأکید مقام عالی وزارت در توسعه اشتغال برای جوانان و سربازان را اجرا کنیم و در این زمینه جهاد دانشگاهی همکاری خوبی با ما داشته و خروجی خوبی نیز خواهد داشت.

امیاری عنوان کرد: اعتبار این طرح در سال ۹۸ ۱۶۰ میلیون تومان بود و ما برای اینکه بتوانیم این طرح را به‌صورت گسترده‌تر در استان اجرا کنیم درخواست اعتبارات بیشتری برای سال ۹۹ کردیم.

وی با اشاره به اینکه از تمامی مسئولین استان به‌خصوص استاندار هرمزگان که نگاه ویژه‌ای به ورزش و  جوانان دارد تشکر می‌کنم، افزود: حمایت‌های استاندار هرمزگان باعث شده تا ما کارهای خوبی در حوزه زیرساخت‌ها، ورزش، جوانان و مهارت‌آموزی سربازان وظیفه داشته باشیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: تاکنون دو تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی هرمزگان منعقد کردیم که موضوع تفاهم‌نامه اول افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی (منش) جهاد دانشگاهی بود که از استان‌های پیش رو در این عرصه بودیم؛ این مرکز را به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح کردیم که مورد بهره‌برداری جوانان قرار گرفت و  جوانان بسیاری توانستند از دوره‌های متعدد این رویداد استفاده کنند.

مجتبی عامری ادامه داد: تفاهم‌نامه دوم ما نیز در راستای اجرایی کردن تفاهم‌نامه وزارت ورزش و جوانان و ستاد نیروهای مسلح برای ارتقا دانش سربازان بود که تاکنون راضی هستیم و دوره‌های خوبی در این زمینه برگزارشده و امیدواریم این کار ادامه داشته باشد و بتوانیم به سربازان کل استان هرمزگان جامعیت ببخشیم.

وی تصریح کرد: از اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به افزایش میزان اثربخشی خدمت مقدس سربازی جوانان، ایجاد جذابیت و نگرش متعالی نسبت به خدمت سربازی، کمک به اشتغال جوانان و تسهیل ورود آنان به بازار کار، خوشایند کردن خدمت سربازی و افزایش نشاط کارکنان وظیفه، افزایش بهره‌وری کارکنان وظیفه و استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان در خدمت سربازی، فراهم کردن فرصت‌های شغلی از طریق آموزش اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha