• شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98111207786
  • منبع : بوشهر

نماینده ولی فقیه در ستاد کل نیروهای مسلح:

مدیونیم که نتوانسته‌ایم مردم‌سالاری دینی را تعریف کنیم

مدیونیم که نتوانسته‌ایم مردم‌سالاری دینی را تعریف کنیم

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نماینده ولی فقیه در ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما مدیون هستیم که نتوانسته ایم مردم سالاری دینی را تعریف کنیم و فرق آن را با حکومت های شرقی و غربی روشن کنیم.

حجت الاسلام علی سعیدی پیش از ظهر روز شنبه در مراسم گرامیداشت آغاز دهه مبارک فجر در بوشهر عنوان کرد: در مورد حکومت ۴ نظریه وجود دارد، اول انکار حکومت که بشر نیازی به حکومت ندارد و دو گروه آنارشیست ها و خوارج نهروان در این گروه قابل پیش بینی هستند که گروه اول می گوید حکومت انسان را فاسد می کند.

وی افزود: نظریه دوم ضرورت حکومت با رویکرد دیکتاتوری ایت که ماکیاول و نیچه بنیانگدار این نظریه بوده اند و اعتقاد دارند که بشر ذاتا شرور است و باید با زور بر او حکومت کرد و حرف های خیلی سخیفی را در قالب فلسفه بیان می کنند. ماکیاول می گوید حاکم می تواند از هر روشی برای توسعه قدرت خود استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: نظریه سوم ضرورت حکومت با رویکرد دموکراسی است که با استفاده از صندوق رای و نظر مردم اداره می شود و رهبر مطلوب با رای اکثریت مردم انتخاب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه نظر چهارم ضرورت حکومت با مدل مردم سالاری دینی است، ادامه داد: ما مدیون هستیم که نتوانسته ایم مردم سالاری دینی را تعریف کنیم و فرق آن را با حکومت های شرقی و غربی روشن کنیم.

وی تاکید کرد: مردم سالاری دینی خود چند وجه دارد. نظر اول خداگرایی مطلق که ارمغان غلط و خیانت بزرگ پاپ و کلیسا است و در این نظر خداوند همه کاره و مردم هیچ کاره هستند که در قرون وسطی مطرح شد.

نماینده ولی فقیه در ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: ما با دین خدا نمی توانیم بازی کنیم. این آیین الهی است و استاندارد و چارچوب و قاعده دارد و نمی توان در آن دست برد و با پول ثواب خرید.

حجت الاسلام علی سعیدی خاطرنشان کرد: نظر دوم مردم گرایی مطلق که ارمغان رنسانس پس از انقلاب کبیر فرانسه بود که گفتند انسان است و عقل او و خیانت بزرگی به بشر کردند. چطور عقل می تواند تمام نیازهای انسان را برآورده کند؟ مگر قدرت عقل چقدر است؟

وی یادآور شد: عقل بیشتر از ۴۰ درصد از نیاز ما را نمی تواند تامین کند و مشکل بشر این است که وحی و خدا را کنار گذاشته و تمام اتکا او به عقل است. 

نماینده ولی فقیه در ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نظر بعدی ارمغان انقلاب اسلامی و ائمه اطهار است. باید قانونگذار ذات باری تعالی باشد و بشر خودش نمی تواند قانونگذار باشد چرا که مسائل بشر بسیار گسترده است. دو شرط اساسی قانونگذاری احاطه همه جانبه قانونگذار بر انسان و مصونیت از خطا و اشتباه و انحراف است. 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی  با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: رای مردم جنس معاویه را تغییر نمی دهد، اگر ده میلیون نفر پشت سر امام جماعت بایستند ماهیت او تغییر نمی کند بنابراین رای مردم شریعت را تغییر نمی دهد بلکه زمینه اجرای شریعت را فراهم می کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha