• یکشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98111309137
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان عنوان کرد:

لزوم افزایش خدمات گمرکی در مناطق ویژه و شهرک‌های صنعتی/ افتتاح ساختمان گمرگ سمنان

لزوم افزایش خدمات گمرکی در مناطق ویژه و شهرک‌های صنعتی/ افتتاح ساختمان گمرگ سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از جهش در صادرات کالاها در این استان خبر داد و گفت: روند صادرات و واردات کالا از گمرک استان سمنان در یک‌سال اخیر چه از نظر کمی و کیفی مطلوب بوده است.

علیرضا آشناگر در آیین افتتاح ساختمان اداری اداره کل گمرک استان سمنان افزود: ارزش دلاری کالاهای صادراتی از گمرک سمنان سه برابر متوسط کشوری است که این آمار نشان می‌دهد که واحدهای تولیدی و صنعتی استان در مسیر فراوری در تولید حرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد گمرک استان سمنان در بخش‌های مختلف در یک‌سال اخیر مطلوب بوده است و این اداره کل در جلب رضایتمندی ارباب رجوع از دستگاه‌های اجرایی برتر استان است.

استاندار سمنان اضافه کرد: باید افزایش خدمات گمرک در مناطق ویژه و شهرک‌های صنعتی استان پررنگ‌تر شود.

آشناگر گفت: وجود انبارهای فرسوده تنها نقطه ضعف گمرک استان سمنان است که برای رفع این مشکل باید تجدید نظرهایی انجام شود.

استاندار سمنان گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان از عملکرد گمرک رضایت دارند و روند صادرات از گمرک استان از نظر کمی و کیفی مثبت است.

آشناگر همچنین در دیدار با رئیس کل گمرک ایران که پیش از این برنامه برگزار شد ضمن تقدیر از خدمات گمرک استان گفت: گمرک اصلاحات بسیار مثبتی در سال‌های گذشته کلید زده است، اما برای رسیدن به رویکردهای آرمانی فاصله قابل توجه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد گمرک استان سمنان در بخش صادرات و واردات بسیار مطلوب بوده است و ایجاد انبارهای اختصاصی از اقدام‌ های مثبت گمرک استان در یکسال گذشته است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: سمنان از استان‌هایی است که با برنامه‌ریزی اصولی در حال توسعه صادراتی است و این روند تا رسیدن به شرایط مطلوب ادامه می‌یابد.

آشناگر اضافه کرد: ۱۰۰ قلم کالا از سمنان صادر می‌شود و روند صادرات کالا از این استان روند جهشی دارد.

آشناگر بر لزوم توسعه انبارهای عمومی گمرک در استان سمنان تاکید و اظهار کرد: رونق گمرک در تمامی نقاط استان به ویژه منطقه ویژه و شهرک صنعتی شهرستان گرمسار با توجه به موقعیت مکانی و ...اجتناب ناپذیر است.
علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان نیز با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان گمرک استان گفت: این پروژه عمرانی که عملیات اجرایی آن از سال 91 آغاز شده در بنایی دو هزار و 400 مترمربعی و در دو طبقه احداث شده است.
وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده در این پروژه افزود: در مجموع هشت میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این پروژه هزینه شده که یک میلیارد و 700 میلیون تومان آن از محل اعتبارات استانی و 6 میلیارد و 300 میلیون تومان آن از محل درآمدهای اختصاصی گمرک تامین شده است.
مدیرکل گمرک استان سمنان از افزایش درآمدهای صادراتی این استان علی‌رغم فشار حداکثری و تشدید تحریم‌ها خبر داد و گفت: امسال هم اقلام صادراتی و هم بازارهای هدف صادراتی در استان افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، ساختمان اداری گمرک استان سمنان با حضور رئیس کل گمرک کشور افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha