• سه‌شنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 98111510958
  • خبرنگار : 50219

مدیر کل بهزیستی یزد:

مناسب‌سازی در یزد بیشتر از متوسط کشوری است

مناسب‌سازی در یزد بیشتر از متوسط کشوری است

ایسنا/یزد مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: در حالی متوسط مناسب‌سازی صورت گرفته در کشور ۳۹ درصد است که این رقم در استان یزد ۵۳ درصد است.

دکتر «علی‌محمد عطابخش» در حاشیه تودیع و معارفه مدیر بهزیستی شهرستان مهریز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: در بحث مناسب‌سازی و محیط برای معلولان براساس قانون جامع حمایت از معلولین اماکن دولتی و نهادهای عمومی باید قابلیت دسترسی برای معلولین رو داشته باشند.

وی ادامه داد: براساس آیین نامه‌هایی که نوشته شده و نظارت‌های انجام شده متوسط مناسب‌سازی صورت گرفته در کشور ۳۹ درصد بوده ولی خوشبختانه در استان یزد این رقم ۵۳ درصد است.

این مسئول گفت: هر ساله براساس قانون جامع حمایت از معلولین، هر ساله ادارات مختلف در جشنواره شهید رجایی از نظر این شاخص نیز ارزشیابی می‌شوند و در همین راستا نیز انتظار داریم که ادارات دست کمک و یاری برای مناسب سازی شهر داشته باشند.

عطابخش به وضعیت خوب شهرستان مهریز در بحث مناسب سازی نیز اشاره کرد و از مسئولان این شهرستان خواست تا توجه ویژه ای به امر مناسب‌سازی داشته باشند.

وی در رابطه با دستاوردهای یک سال گذشته بهزیستی در مورد حمایت از خانواده معلولین نیز گفت: خوشبختانه در یک سال گذشته بحث کمک به هزینه نگهداری، حق پرستاری معلولان ضایعه نخایی از ۲۰۰ ‌هزار تومان به ۵۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده و بیش از 2.5 برابر شده است.

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: در یک سال گذشته بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب خوداشتغالی و اشتغال کارفرمایی به خانواده‌های تحت پوشش سازمان پرداخت شده و یکی دیگر از تعهدات سازمان تحویل ۷۳ واحد مسکونی به مددجویان بوده که پیشرفت خوبی تاکنون داشته است.

در این مراسم «رضا زارع» به عنوان سرپرست جدید بهزیستی مهریز معارفه و از خدمات چندساله‌ی «علیرضا علیزاده» تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha