• پنجشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۷:۵۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 98111712767
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری در آینده‌ نزدیک به قطب صنعت نساجی کشور تبدیل می‌شود

چهارمحال و بختیاری در آینده‌ نزدیک به قطب صنعت نساجی کشور تبدیل می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به تولید نخ چادرمشکی در کارخانه نساجی شهرکرد با کیفیت بالا، تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری در آینده‌ای نزدیک به قطب صنعت نساجی کشور تبدیل خواهد شد.

رضا رحمانی ۱۷ بهمن‌ماه در جریان بازدید از طرح‌های صنعتی استان، در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه صنعت نساجی نگین و ظریف مصور در چهارمحال‌وبختیاری از سوی بخش دولتی، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های امسال توسعه صنعت نساجی است که در قالب چندین برنامه پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار قابل توجهی در داخل و خارج از کشور از این صنعت موجود است، افزود: هرگونه فعالیت و توسعه در حوزه نساجی و پوشاک  مورد حمایت سازمان صمت است.
رحمانی با اشاره به برنامه طرح توسعه نساجی روستایی، تصریح کرد: این طرح در 5 استان به صورت آزمایشی آغاز شد که چهارمحال و بختیاری یکی از این استان‌هاست.

وی با اشاره به افتتاح واحدهای فناورانه امروز در حوزه نساجی به خصوص تولید نخ، گفت: تسهیلات و تکنولوژی به روز  دنیا در  صنعت نساجی  این استان بی‌نظیر است  به علاوه صنعت نساجی استان قابلیت تولید محصولات دیگر با کیفیت  را داراست.

رحمانی با اشاره به تولید نخ چادرمشکی در کارخانه نساجی شهرکرد با کیفیت بالا، تاکید کرد:  چهارمحال و بختیاری در آینده‌ای نزدیک به قطب صنعت نساجی کشور تبدیل خواهد شد.
وزیر صنعت معدن و تجارت  افزایش کیفی و کمی تولیدات نساجی کشور را لازمه واردات بی رویه مطرح و اضافه کرد: اگر تولیدات به اندازه نیاز کشور نباشد از طریق تعرفه حمایت می‌شوند.

رحمانی بیان کرد: به فعالان صنعت اعلام کرده‌ایم که انواع تعرفه‌ها را  جمع‌بندی و  اعلام کنند.

وی حمایت قاطع از کالای ایرانی را موضوعی مهم دانست و اشاره کرد: پشتیبانی از کالای داخل حق ملت و جزو برنامه ‌های راهبردی کشور است و هر واحدی که احساس می‌کند که محصول به اندازه نیاز کشور تولید می‌کند به همکاران صنعت و سازمان صنایع استان  خود اطلاع‌رسانی کند.

رحمانی با اشاره به ایجاد مرکز حمایت از تولید داخل در وزارتخانه، افزود: امروز با افتتاح واحد فولاد در شهرک سفیددشت ، 25 میلیون یورو صرفه‌جویی  ارزی  صورت  گرفت که تا به امروز قطعات ویژه برای صنایع فولاد به کشور وارد می‌شد.

وی یکی از برنامه‌های اساسی را در راستای توسعه صادرات غیر نفتی،  استفاده از ‭‭2000‬‬میلیارد تومان از  صندوق توسعه ملی  و همراهی بانک ها به منظور دو برابر کردن این مبلغ  با نرخ تسهیلات مناسب مطرح کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha