• شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98111913365
  • خبرنگار : 50182

در 10 ماهه امسال

9 میلیون مرسوله پُستی در کرمانشاه جابجا شد/ سرانه پُستی هر کرمانشاهی 2.3 مرسوله

9 میلیون مرسوله پُستی در کرمانشاه جابجا شد/ سرانه پُستی هر کرمانشاهی 2.3 مرسوله

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل پست استان کرمانشاه از جابجایی حدود 9 میلیون مرسوله پستی توسط پُست استان در 10 ماهه امسال خبر داد.

حمیدرضا فتاح در گفت و گو با ایسنا، حجم ترافیک مرسولات پستی استان را در 10 ماهه امسال هشت میلیون و 978 هزار و 54 مرسوله عنوان کرد و افزود: از این تعداد چهار میلیون و 448 هزار و 916 مرسوله صادره و چهار میلیون و 529 هزار و 138 مرسوله وارده بوده است.

 به گفته مدیرکل پست استان کرمانشاه سرانه مرسوله پُستی به ازای هر کرمانشاهی در 10 ماهه امسال 2.3 مرسوله بوده است.

فتاح در ادامه در خصوص دیگر فعالیت های پست استان از پروژه GNAF به عنوان مهم ترین آنها یاد کرد و افزود: GNAF مخفف  انگلیسی طرح "نشانی استاندارد مکانی ملی" است که به عنوان برنامه ملی سالم سازی اقتصاد، افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در ستاد اقتصاد مقاومتی پیشنهاد و به تصویب رسید.

وی افزود: با توجه به نقش کلیدی شرکت ملی پست در تولید و نگهداری نشانی و کدهای پستی، دبیرخانه کمیته راهبردی GNAF زیرنظر این شرکت تشکیل شده است.

مدیرکل پست استان کرمانشاه یادآور شد: GNAF شاخص معتبری از نشانی های مکان مرجع می باشد که هر یک از نشانی ها با دقت بالا اعتبار سنجی شده و شامل جزییاتی همچون محله، نام معبر، شماره پلاک و مختصات جغرافیایی منحصر به فرد ملک (طول و عرض جغرافیایی) است که بر مبنای کد پستی ده رقمی ایجاد می‌شود.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در خصوص اجرای این پروژه در استان گفت: در حال حاضر بهنگام سازی اطلاعات کُد پستی 10 رقمی شهری در کرمانشاه، اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی شروع شده و 5200 کُد پستی در کرمانشاه و 69 هزار و دو کُپستی در دو شهرستان اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی بهنگام سازی شده است.

فتاح افزود: همچنین در بحث تعیین ژئوکُد شهری(تعیین طول و عرض جغرافیایی) تاکنون 37 هزار و 979 مکان در شهرستانهای اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی تعیین ژئوکُد شده است.

مدیرکل پست استان کرمانشاه یادآور شد: بحث بهنگام سازی اطلاعات کُد پستی در روستاهای استان نیز شروع شده که در این راستا 192 هزار و 377 کدپستی در 1351 روستای استان واقع در شهرستان های کرمانشاه، هرسین، اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha