• شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98111913393
  • خبرنگار : 50072

چین از هوش مصنوعی در مقابله با کروناویروس استفاده می‌کند

چین از هوش مصنوعی در مقابله با کروناویروس استفاده می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی چین در نظر دارد تا از هوش مصنوعی (AI) برای دستیابی به عملکرد بهتر برای مهار گسترش کروناویروس جدید استفاده کند.

به گزارش نیوز، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) در وب‌سایت خود اعلام کرد، از انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، شرکت‌ها و موسسات مرتبط با هوش مصنوعی درخواست می‌کند تا نیروهای کار علمی، تحقیقاتی و تولیدی خود را برای اولویت‌بندی توسعه محصولات و برنامه‌های کاربردی در مقابله با این ویروس بسیج کنند تا بتوان به‌طور مؤثر با این بیماری مبارزه کرد.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، اظهار کرد: کشور باید فناوری هوش مصنوعی بیشتری در محصولات شامل تشخیص ویروس و غربالگری دما بکار گیرد. این وزارتخانه گفت که فناوری هوش مصنوعی می‌تواند تحقیقات مربوط به داروهای مرتبط در توالی ژن ویروس، ساخت واکسن و غربالگری پروتئین را تسریع کند.

راه‌اندازی هوش مصنوعی پکن، با فناوری Megvii که به نام تجاری Face ++ شناخته می‌شود، ابزاری برای غربالگری دما ایجاد کرده که می‌تواند به نظارت بر دمای بدن انسان در مکان‌های شلوغ کمک کند و افرادی را که با استفاده از فناوری تشخیص چهره به تب مبتلا هستند را  شناسایی کند.

این شرکت اعلام کرد: هم‌اکنون این فناوری در برخی از ایستگاه‌های مترو و دفاتر دولتی در منطقه هایدیان پکن در حال آزمایش است.

فناوری  DeepBlue مستقر در شانگهای نیز اعلام کرد که آکادمی علوم وابسته به آن به‌تازگی با موفقیت الگوریتم هوش مصنوعی منحصربه‌فردی را توسعه داده است که غربالگری سریع دارو برای کروناویروس جدید انجام می‌دهد.

فناوری YITU در شانگهای گفت: سیستم ارزیابی هوشمند برای این ویروس، مبتنی بر توموگرافی رایانه‌ای ایجاد کرده است که امکان تشخیص سریع ویروس و تجزیه‌وتحلیل هوشمندانه از تأثیرات درمانی را فراهم می‌کند.

شرکت iFlytek مستقر در هیفی استان آن‌هویی شرق چین، فاش کرد که بخش مراقبت‌های بهداشتی این کشور گروهی را برای مقابله با این بیماری همه‌گیر ایجاد کرده است. در حال حاضر این گروه شامل 69 نفر است و متعهد شده فعالیت‌هایی ازجمله استقرار ربات‌های هوش مصنوعی انجام دهد. این گروه از آزمایشگاه ملی پزشکی چین مجوز تحلیل سوابق پزشکی و غربالگری بیماران در معرض خطر را دریافت کرده است.

با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، ربات‌ها و فناوری تشخیص چهره، افرادی که ماسک ندارند به‌راحتی تشخیص داده می‌شوند.

در گوانگژو واندا پلازا، یک ربات مجهز به بلندگو و دوربین‌های باکیفیت بالا عابران بدون ماسک را شناسایی می‌کند. "پلیس رباتیک" افرادی را که نکات ایمنی بهداشت عمومی را رعایت نکنند یا افراد با درجه حرارت غیرطبیعی را نیز شناسایی می‌کند و هشدار می‌دهد.

بای لین، مدیر عمومی توسعه‌دهنده فناوری مستقر در گوانگژو گفت:" ربات‌های 5G  جایگزین  پلیس شدند و این ربات‌ها قابلیت شناسایی دمای بدن 10 نفر در فاصله پنج‌متری به‌طور هم‌زمان با استفاده از اشعه مادون‌قرمز و با خطای نیم درصد را دارند. آنها همچنین می‌توانند افراد بدون ماسک را با استفاده از فناوری تشخیص چهره شناسایی کنند."

این ربات‌ها در بیش از 10 شهر در سراسر چین از جمله استان‌های گوانگدونگ و گویژو در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، بیمارستان‌ها و مراکز خرید مستقرشده‌اند.

وی در ادامه افزود: سفارش ربات‌ها با  شیوع کروناویروس همچنان در حال افزایش است.

در ایستگاه راه‌آهن جنوبی پکن، دستگاهی توسط شرکت Transinfo قرار داده‌شده که می‌تواند روزانه دمای بدن بیش از 2000 مسافر را بررسی کند. با استفاده از فناوری شناسایی چهره و اشعه مادون قرمز، این دستگاه می‌تواند افراد با درجه حرارت غیرطبیعی را تشخیص دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha