• شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 98112618664
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

گفت ‌و گوی ایسنا با سرهنگ جانباز دولت پناه‌

جوانان دشمن شناسی خود را تقویت کنند/سردار سلیمانی اسطوره فکر انقلاب و سرباز مخلص نظام بود

جوانان دشمن شناسی خود را تقویت کنند/سردار سلیمانی اسطوره فکر انقلاب و سرباز مخلص نظام  بود

ایسنا/آذربایجان غربی متولد سال ۴۲ است. در سن ۱۷ سالگی در ۳۱ شهریور ۵۹ به همراه برادرش اسماعیل وارد سپاه شد و برادر در عملیات فتح المبین در سال ۶۱ به فیض شهادت نائل آمد. وی بیش از ۳۰ سال در جبهه‌های جنوب و شمال غرب کشور با مسئولیت های متفاوت از جمله ۱۳ و نیم سال به عنوان فرمانده و جانشین سپاه در بوکان، ۵ سال به عنوان فرمانده مهاباد، سه سال به عنوان فرمانده سپاه در نقده و ۶ ماه به عنوان مسئول اقتصادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا در شمالغرب خدمت کرده است.

این پاسدار بازنشسته که از ۱۹ سالگی فرماندهی گروهان را برعهده داشته، پاسدار امیرعلی دولت پناه بازنشسته سپاه پاسداران است.

وی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مبارزات شهید قاسم سلیمان و شهادت وی و با بیان اینکه سردارسلیمانی اسطوره فکر انقلاب و سرباز مخلص نظام با تدابیر رهبری‌، دل به دریای توطئه ها و ناملایمات ‌در منطقه زد، افزود: سردار سلیمانی زمانی که دمشق و سامرا در حال سقوط بود و خرابی، قتل عام و کشتار بیداد می کرد، وارد این فضا شد و با سازماندهی هایی توأم با مردم آن مناطق، نقشه‌های شوم  آمریکا، اسرائیل و انگلیس که مشترکا خواب هایی برای آن مناطق دیده بودند را نقش برآب کرد.

این سرهنگ بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: به واسطه ضربه های متعددی که شهید سردار سلیمانی به دشمنان زده بود، دشمنان کینه زیادی از وی به دل داشته و همواره به دنبال شهادت وی بودند، اما دشمنان بدانند که قرن، قرن بیداری ملت‌هاست.

‌دولت پناه با اشاره به ایجاد داعش در منطقه تصریح کرد: داعش پس از اینکه عمر سیاسی صدام، حُسنی مبارک و قذافی در منطقه به پایان رسید، توسط آمریکا ایجاد شد و در سوریه و عراق کشتارها و تراژدی های عجیبی به راه انداخت، چرا که شعار از نیل تا فرات اسرائیل از بین رفته بود و به دنبال نابودی حزب الله و قدرت یافتن خود پس از ضعیف شدنشان بودند.

این رزمنده دوران جنگ درادامه با اشاره به نقش جوانان در ایام جنگ و در زمان حال گفت: ‌جوانان امروز با جوانان دوران جنگ در دفاع از آرمان‌های انقلاب هیچ تفاوتی ندارند ولی می‌توان گفت جوانان امروز پرشورتر و با انگیزه تر نیز هستند.

وی افزود: آرمان جوانان در دوران جنگ دفع تجاوز از خاک بود، درحالی‌که آرمان جوانان امروز دفاع از کشور و حتی دفع فتنه از کشورهای همسایه نیز هست. همچنین جوانان دوران جنگ اعتقادات معنوی خاصی با امام راحل داشتند که جوان امروز نیز همین اعتقاد قلبی را با ولی فقیه زمان دارد.

‌دولت پناه، مشارکت منسجم جوانان را در تشییع پیکر سردار سلیمانی نمونه ای عینی از در صحنه بودن جوانان در اعتراض به حرکت دشمنان دانست و گفت: چنانچه با نسل جوان برخوردی صادقانه شود و پای صحبت و نظرات آنها بنشینیم و آنها را صادقانه راهنمایی کرد، به جرات می توان گفت که می‌توانند به پای جوانان دوران جنگ برسند.

این جانباز دوران دفاع مقدس با بیان این که جوانان امروز ما اعتقادات خاصی به انقلاب دارند اگرچه به زبان جوانان نسل جنگ بیان نمی کنند، در توصیه ای به جوانان گفت: جوانان هرگز به حرف های رنگارنگ دشمنان در آن سوی مرزها توجه نکنند، به سخنان رهبری که مشی نظام است؛ دقت کرده و دشمن شناسی خود را تقویت کنند.

 وی هم‌چنین خطاب به مسئولین افزود: مدیران و مسئولان باید جوانان را صادقانه دریابند، به جوانان اعتماد کنند و کارهای به ظاهر ناممکن را به آنها بسپارند و با احترام، جوانانی که نظرات متفاوتی دارند را توجیه و راهنمایی کنند چرا که این جوانان سرمایه های کشور هستند.

دولت پناه در ادامه به بیان خاطره ای از دوران دفاع مقدس پرداخت و با اشاره به گوشه‌ای از خاطرات خود در بوکان که در کتاب "یک قدم تا مرگ" خود نیز به چاپ رسیده گفت: بیشتر عمر خدمتم را در مناطق کردستان گذراندم. در دوران خدمت در سال ۷۴ در بوکان، جوانی از اهالی آن شهرستان بر روی مردم کوچه و بازار اسلحه کشیده و ۴ نفر از اهالی را کشته بود که به دنبال دستگیری وی توسط سپاه، مردم شهر نیز در قالب تجمعاتی متعدد در شهر و سردادن شعارهایی چون" جوان خطاکار اعدام باید گردد" خواستار مجازات این فرد خاطی بودند.

وی با بیان اینکه طی جلسات متفاوتی با مسئولان قضایی و سپاه به دنبال اعمال مجازات وی بودیم اما تجمعات زیادی در سطح شهر توسط نیروهای ضد انقلاب با تحریک مردم تشکیل و آشوب‌هایی ایجاد می‌شد، ادامه داد: به دنبال برپایی یکی از این تجمعات فرمانده به من دستور صحبت در بین مردم  و تجمع کنندگان را داد و من‌ نیز با شناختی که از مردم کرد زبان داشتم با لباس فرم پاسداری وارد تجمع مردمی قریب به ۱۰ هزار نفری شدم و یک زبان همانند آنها شعار "خاطی اعدام باید گردد" را سر داده و برای سخنرانی آماده شدم. در این بین، مردم زمانی که یک نیروی سپاهی را که یک صدا با آنها بود را دیدند؛ آرام شده و با وجود اینکه عده ای در بین مردم در صدد ایجاد هرج و مرج بودند، به صحبت‌های من گوش دادند.

‌دولت پناه اظهار کرد: بنده در حین سخنرانی و اعلام حمایت سپاه از مجازات فرد خاطی، متوجه حضور عده‌ای ضد انقلاب در جلسه شدم که چاقو به دست به دنبال آشوب بودند و بلافاصله اعلام کردم که "ای مردم نیروهای سپاه در راهند ولی عده ای هدف شومی در سر دارند. اگر به من به عنوان خدمتگزار خود اعتماد دارید هرچه سریعتر محل را ترک کنید" که این حرف من سبب پراکنده شدن مردم کوچه و بازار شد و با حمایت‌های اهالی نیروهای چاقو به دست ضد انقلاب بین تجمع کنندگان که قصد تحریک آنها ‌علیه سپاه را داشتند، دستگیر شدند که بعدها به اهداف خرابکارانه اعتراف کردند و مردم کردنشین منطقه نیز با نیروهای سپاه در برابر ضد انقلاب یک دل و هم صدا شدند.

وی با ‌بیان اینکه مردم‌ کردنشین هم صدا با سایر مردم در دوران بعد از انقلاب با وطن پرستی همیشه مدافع مرزهای کشور بودند، گفت: بعد از سقوط رژیم‌ستم شاهی این مردم با تقدیم شهدا در دوران دفاع مقدس، خود را به نظام و انقلاب ثابت کردند.

دولت پناه در پایان گفت: مجموعه سپاه نیز با ورود در شهرهای کردنشین و انجام خدماتی در قالب جهاد سازندگی این شهرها را از وجود نیروهای ضد انقلاب پاکسازی کرد.

انتهای پیام

 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha