• شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98112619023
  • خبرنگار : 50165

در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان عنوان شد:

اعتباری که تخصیص نیافت و سالی که رو به پایان است

اعتباری که تخصیص نیافت و سالی که رو به پایان است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: با توجه به پایان سال، هنوز اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی پسماند روی تخصیص نیافته است.

فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا و روز مادر، اظهار کرد: در بحث انتقال پسماند روی، تامین خواسته روستاهای اطراف محل انتقال پسماند باید در اولویت باشد تا روند انتقال پسماند به راحتی انجام شود.

این مسئول با اشاره به ابلاغ ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آماده‌سازی و جابه‌جایی پسماند روی، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود این اعتبار به چند پروژه نیمه‌تمام و شاخص استان در حوزه‌های ورزش، بهداشت، محیط زیست و منابع‌طبیعی تخصیص یابد تا کارهای ارزشمند و ماندگاری انجام و همه مردم از آن بهره‌مند شود.

وی افزود: برای مثال بیمارستان‌های زنجان، فاقد برخی تجهیزات بوده و مشکل دارند و حتی بخش خصوصی هم نتوانسته تامین کند؛ در حالی که این تجهیزات، نیاز اساسی قطب ۶ کشور در حوزه بهداشت و درمان بوده و البته در سایر بخش‌ها نیز اقدامات و امکاناتی موردنیاز است ولی اختصاص اعتبار برای چند پروژه با شیوه توزیع که ابلاغ شده، امکان ندارد و باید طبق ابلاغ، عمل شود.

استاندار زنجان با اشاره به محل دپوی پسماند روی، افزود: پیگیری تملک محل پسماند روی به جای خوبی رسیده اما تا زمانی که قانونی نشود، نمی‌توان کاری انجام داد. اعتبارات امسال برای جابه‌جایی اختصاص یافته اما باید تلاش شود تا از سال آینده اعتبارات این بخش برای عارضه‌هایی که پسماند بر جای گذاشته، هزینه شود.

حقیقی با اشاره به تدوین طرح منظومه اشتغال روستایی، تصریح کرد: این منظومه برای همه شهرستان‌های استان تدوین شده و طبق قانون برنامه ششم توسعه، این طرح باید سالانه در ۹۰ روستا اجرا می‌شد اما امروز در همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده است. اجرای منظومه اشتغال روستایی بدون آموزش، هیچ فایده‌ای ندارد، بلکه باید همراه با آموزش باشد تا نتیجه‌بخش شود.

استاندار زنجان در رابطه با تعداد جلسات کارگروه‌ها، افزایش کیفیت آن‌ها و پیگیری مصوبات جلسات، گفت: دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان باید نقشه راهی ترسیم کرده و هدف‌گذاری کند تا این مهم با سیستم نرم‌افزاری با عنوان «طرح تحرک» کنترل شده و مصداق‌های تفویض اختیار به کارگروه‌ها نیز در آن مشخص  و اجرا شود.

وی با اشاره به بارش سنگین برف در استان گیلان، یادآور شد: ۲۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و ۱۰۰۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته به استان گیلان ارسال شده و در حال حاضر همه دستگاه‌های اجرایی استان آماده هرگونه همکاری و کمک به هموطنان‌مان در گیلان هستند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در رابطه با انتخابات پیش‌رو، خاطرنشان کرد: همه ملت ایران با افکار و سلایق مختلف در بحث منافع ملی، ید واحده هستند و این انتخابات، مظهر قدرت و اقتدار مردم بوده و حضور حداکثری مردم، چشم دشمن را کور می‌کند.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز با اشاره به تغییر آیین‌نامه‌ها و تغییر تعداد برگزاری جلسات، اظهار کرد: با تغییر آیین‌نامه‌ها ،برگزاری جلسات تغییر کرد و برخی از جلسات از آنچه که پیش‌بینی‌ شده، کمتر برگزار شد و دلیل این امر نیز می‌تواند درست نبودن پیش‌بینی برگزاری جلسات باشد.

شهرام طهماسبی ادامه داد: در ابتدای سال مقرر شد که بیش از دو روز در هفته جلسه با حضور مدیران برگزار نشود، به دنبال آن هستیم که جلسات هرچه کمتر برگزار شود تا مدیران در سایر روزهای هفته بتوانند به برنامه‌های کاری و پروژه‌های مربوطه خود برسند.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، با اشاره به اعتبارات اختصاص‌ داده‌ شده به پسماند روی، اظهار کرد: در حال حاضر که به پایان سال نزدیک می‌شویم این اعتبارات باید سریعا تعیین‌ تکلیف شود و این تعیین‌ تکلیف به تخصیص یا تخصیص نیافتن این اعتبارات وابسته نیست، بلکه باید مبادلات مربوط به آن در زمان معین مشخص‌ شده انجام شود.

احمد خداوردی ادامه داد: اعتبارات موضوع آماده‌سازی و جابه‌جایی پسماند روی شهرک صنعتی سرب و روی زنجان با این عنوان، محدودیت‌های جابه‌جایی را ایجاد کرده و این ابلاغ قانونی بوده و منجر به اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha