• دوشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98112820606
  • خبرنگار : 71415

جنگنده های اف-35 نروژ امنیت هوایی ایسلند را تامین می‌کنند

جنگنده های اف-35 نروژ امنیت هوایی ایسلند را تامین می‌کنند

فرمانده نیروی هوایی ارتش نروژ اعلام کرد، ائتلاف نظامی ناتو چهار جنگنده اف-35 این نیرو را مامور به گشت‌زنی در حریم هوایی ایسلند کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه خبری آن‌آرکی نروژ گزارش داد، این نخستین ماموریت خارجی برای جنگنده‌های اف-35 نروژ محسوب می‌شود.

ژنرال تونجه اسکینارلند، فرمانده نیروی هوایی نروژ اظهار کرد: این حکم به این معنی است که ما آمادگی انجام این ماموریت چه در داخل و چه در خارج از خاکمان را داریم.

نروژ اولین بخش از جنگنده های اف-35 خود شامل سه جنگنده را در پاییز 2017 دریافت کرد. در ماه نوامبر مقامهای نروژ اعلام کردند که این جنگنده‌ها وارد وضعیت "عملیاتی مقدماتی" شده‌اند. هم اکنون 15 فروند از این جنگنده ها در نروژ هستند که چهار فروند از آنها برای انجام ماموریتشان عازم ایسلند شده‌اند.

سرهنگ استال نایموئن، یک فرمانده ارشد پایگاه "اورلاند" متعلق به نیروی هوایی نروژ خاطر نشان کرد: من معتقدم این ماموریت یک ماموریت بسیار مهم است زیرا در عین حال یک ماموریت رزمی نیز هست. در نهایت ما باید به اجرای یک ماموریت رزمی که برای انجامش مدت طولانی آموزش دیده‌ایم بپردازیم.

ماموریت نروژ در ایسلند برقراری امنیت هوایی است. ایسلند سیستم دفاع هوایی متعلق به خودش ندارد. از سال 2006 یعنی زمانی که آمریکایی‌ها از پایگاهشان در ایسلند بعد از سالها حضور در آنجا خارج شدند، اعضای ناتو کنترل این پایگاه را به صورت چرخشی به عهده گرفتند و اکنون نوبت نروژ است که کنترل این پایگاه را داشته باشد.

نایموئن اظهار کرد: ما باید با دو هواپیما در حالت آماده‌باش قرار بگیریم و بتوانیم به دستور ناتو هواپیماهایی که به سمت ما می آیند چه نظامی، چه غیرنظامی و چه انواع دیگر را شناسایی کنیم.

قرار است این ماموریت نروژ سه هفته طول بکشد و نیروی هوایی این کشور قصد دارد به جهت حفظ ایمنی خدمه بیشتری را به کار بگیرد. نروژ قرار است مجموعا حدود 150 نفر را به جهت کار با این چهار جنگنده و رسیدگی به آنها به این ماموریت بفرستد.

نایموئن خاطر نشان کرد: ما برای نخستین بار می‌خواهیم خدمه پروازی مضاعفی را برای زمانهایی که موارد غیرمنتظره رخ دهد اعزام کنیم. برای پشتیبانی از جنگنده‌های اف-35 به پرسنل بیشتری در مقایسه با جنگنده‌های اف-16 نیاز است.

نروژ قبلا نیز در ماموریتهای برقراری امنیت هوایی هم در ایسلند و هم در لیتوانی مشارکت کرده است. آخرین باری که جنگنده های نروژ بر فراز ایسلند پرواز کردند مربوط به سال 2016 بود و در آن زمان با جنگنده های اف-16 ماموریتهایش را انجام داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha