• شنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98120301771
  • خبرنگار : 50223

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان عنوان کرد:

پوشش ۸۷ درصدی تلفن همراه جاده‌های اصلی و بین شهرستانی کهگیلویه و بویراحمد

پوشش ۸۷ درصدی تلفن همراه جاده‌های اصلی و بین شهرستانی کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۷ درصد معادل ۹۹۲ کیلومتر از جاده‌های اصلی و بین شهرستانی استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند.

«جواد غلامپور» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: ۱۸۱ روستای این استان از طریق اپراتور اول به نام شرکت ارتباطات سیار به اینترنت پر سرعت پهن باند سیار دسترسی دارند، برای اپراتور دوم ۹۶ روستا،  ۱۰۹ روستا از طریق ADSL و اپراتور "های وب" که بصورت سیم کارتی عمل می کند ۷۰۶ روستا رو تحت پوشش قرار می دهند.

وی اظهار کرد: اپراتورها را موظف کردیم که رومینگ برای هم باز کنند یعنی مشترک یک اپراتور دیگر بتواند با همان سیم کارت خود از شبکه دیگر ‌اپراتورها نیز استفاده کند و این کار برای بهره مندی بیشتر از شبکه اپراتورها در نظر گرفته شده است.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با حداقل تعداد خانوار تحت پوشش شبکه اینترنت خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه شبکه اینترنت به صورت رادیویی پخش می‌شود، این امکان وجود دارد که روستاهای با یک خانوار نیز از اینترنت بهره مند شوند، اما اولویت ما روستاهای بزرگتر است.

غلامپور تصریح کرد: در مقایسه با سال گذشته ۶۰ روستا را تحت پوشش قرار داده‌ایم، ۱۱۷ روستا را تامین اعتبار کرده‌ایم و روز دوشنبه، ۲۸ بهمن ماه یکی از دکل ها را نصب و راه اندازی کرده ایم که امیدواریم تا پایان سال سه تا چهار دکل دیگر را نصب و راه اندازی کنیم، که قریب ۲۰ روستا را تحت پوشش قرار دهیم.

وی تاکید کرد: برای اتصال اینترنت ۶۰ روستا بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و ۳۰ ایستگاه جدید در برنامه داریم و همچنین پیگیر هستیم که ۲۰ ایستگاه نسل دوم را به نسل سوم و چهارم ارتقا دهیم اما فعلا با مشکلاتی و موانعی مواجهیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد پوشش ارتباطات جاده‌ای استان ادامه داد: ۸۷ درصد معادل ۹۹۲ کیلومتر از جاده‌های اصلی و بین شهرستانی استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند که در سال جاری ۵۰ کیلومتر نیز به این میزان اضافه شده است.

غلامپور گفت: اگر شرایط برق مهیا باشد یا مشکلات دیگری نداشته باشیم برنامه داریم که  پوشش ارتباطی تحت شبکه تلفن همراه تمام جاده های شهرستانی را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وی اظهارکرد: با اپراتورها رایزنی هایی انجام دادیم و طراحی هایی برای جاده های استان صورت پذیرفته است که در جاده  یاسوج-سپیدان یک ایستگاه را برای حدود ۶کیلومتر فاقد پوشش در نظر گرفته ایم و برای جاده یاسوج-دهدشت از مسیر سادات دو ایستگاه را نیز پیش بینی کرده ایم که یکی از این دو ایستگاه در محدوده "تنگ پیر زال" قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین تصریح کرد: برای جاده دوگنبدان-گناوه یک ایستگاه طراحی شده که به علت دشتی و مسطح بودن این جاده، مشکل حل می شود اما اگر نیاز باشد طراحی دیگری صورت می گیرد.

غلامپور تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به واسطه اینکه از لحاظ جغرافیایی و فیزیکی ضریب توپوگرافی آن ۸۷ است سختی کار خودش را در مقایسه با بیشتر استان های همجوار دارد البته این خاصیت منطقه زاگرس است که استان‌های چهارمحال و بختیاری، کردستان و لرستان هم با این وضعیت رو برو هستند.

وی افزود: هم استانی‌ها می‌توانند درصورتی که از خدمات ارائه شده ارتباطی، فناوری اطلاعات ، پست، پیشخوان، تعرفه اینترنت، تعرفه تلفن همراه، تعرفه تلفن ثابت و کیفیت انجام تمام این موارد شکایتی دارند، به سامانه ۱۹۵ گزارش کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال جاری نسبت به سال گذشته قریب به ۵۰ میلیارد تومان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سرمایه گذاری شده است که ان شاء لله بتوانیم خدماتی مناسب و شایسته ای به مردم استان ارائه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha