• یکشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98120403029
  • خبرنگار : 50210

پیش‌بینی بارش‌های شدید برای استان مرکزی/احتمال وقوع سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها

پیش‌بینی بارش‌های شدید برای استان مرکزی/احتمال وقوع سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها

ایسنا/مرکزی مسئول واحد پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: با ورود سامانه بارشی از فردا شب به استان مرکزی، وقوع بارش‌های شدید پیش‌بینی می‌شود.

رضا مرادی یکشنبه چهارم اسفندماه در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی حاکی از ورود یک سامانه بارشی قوی به کشور از فردا پنجم اسفندماه است که بدنبال آن بارش قابل ملاحظه‌ای را در استان مرکزی دریافت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بارش‌های این سامانه از عصر یا شب فردا فعالیت خود را در استان آغاز خواهد کرد، افزود: بارش‌ها در ابتدا به صورت باران خواهد بود، اما به تدریج از سه شنبه شب و روز چهارشنبه در برخی از مناطق شاهد بارش برف خواهیم بود.

مرادی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق مختلف استان، بارش ۴۰ تا ۱۲۰ میلیمتری پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: امکان بارش های بیشتر در برخی از مناطق جنوب و جنوب‌غرب استان محتمل است و احتمال وقوع سیلاب در برخی از مسیل ها و بالا آمدن آب رودخانه ها و آبرگرفتگی معابر شهری وجود دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به بارش برف در روز چهارشنبه اختلال در تردد در جاده های کوهستانی و مناطق سردسیر بویژه گردنه‌های زالیان و قاقان پیش‌بینی می‌شود و از روز سه شنبه تا پنجشنبه نیز روند کاهش دما احتمال می‌رود.

مسئول واحد پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، روز دوشنبه وزش باد نسبتا شدید را شاهد خواهیم بود و شامگاه دوشنبه بارش‌ها از جنوب استان آغاز می شود و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

مرادی تصریح کرد: هواشناسی استان، با توجه به شرایط پیش‌بینی شده اطلاعیه و اخطارهای لازم را منتشر کرده است و توصیه می‌کنیم دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان آمادگی لازم را داشته باشند، همچنین مردم از سفرهای غیرضروری و توقف در مسیل ها و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha