• پنجشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98120806237
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

۲۵ هزار کانون مساجد در کشور فعال هستند

۲۵ هزار کانون مساجد در کشور فعال هستند

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در کشور ۲۵ هزار کانون مسجد فعال داریم که بیش از ۲ میلیون نفر عضو این کانون ها هستند.

"محمدرضا علیزاده" صبح امروز پنجشنبه هشتم اسفندماه در نشست اعضای شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان اظهار کرد: ۱۸ اسفندماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است و مقام معظم رهبری درباره کانون ها فرمودند"کانون های فرهنگی هنری مساجد را موثر کنید و برای آن کار کنید، فکر کنید و مطالعه کنید".

وی با بیان اینکه نهاد کانون های مساجد از سال ۷۲ تشکیل شد و در آستانه بیست و هفتمین سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم تصریح کرد: کانون های مساجد نهاد غیردولتی و برخاسته از مسجد است و قرار است استعدادها را کشف و پرورش داده و نیروهای متدین و انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر پرورش بدهد و در طی سال های گذشته اتفاقات خوبی افتاده و در کشور ۲۵ هزار کانون مسجد فعال داریم که بیش از ۲ میلیون نفر عضو این کانون ها هستند.

علیزاده بیان کرد: فهما، سامانه ثبت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است که براساس آن کانون ها حمایت می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تربیت و رشد نیروهای متعهد، انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاهای استان، سازماندهی منابع و ظرفیت های استانی برای حمایت از کانون های مساجد و ... از جمله اهداف شورای هماهنگی کانون های مساجد استان است.

حجت الاسلام"مصطفی گرجی" مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان نیز در این جلسه گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با نگاه و فرآیند جدید فعالیت خود را ادامه می دهد و با تصویب اساسنامه ماموریت کانون ها تبیین و ابلاغ شده است.

وی افزود: یکی از موارد، شفاف سازی در فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد است و ریاست شورای هماهنگی کانون های مساجد در هر استان به عهده نماینده ولی فقیه در استان است و این شورا در شهرستان ها نیز تشکیل می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha