• سه‌شنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98121310320
  • منبع : بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

بنای ما معلم‌محوری است /جزئیات تدریس مجازی در مدارس

بنای ما معلم‌محوری است /جزئیات تدریس مجازی در مدارس

ایسنا/بوشهر مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: با وجود اینکه مدارس تعطیل هستند اما با تلاش همه معلمان و با استفاده از شبکه های اجتماعی و بستر اینترنت جریان آموزش در استان قطع نشده است.

علیمراد کرمی صبح امروز در نشست ویدئو کنفرانس با شورای معاونین و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان و مناطق ۱۸ گانه استان گفت: در بحث ویروس کرونا، اولویت نخست ما در آموزش و پرورش حفظ سلامتی دانش آموزان است و سپس قطع نشدن جریان آموزش برای ما اهمیت دارد.

وی ادامه داد: با افزایش اطلاعات، کاهش اضطراب و رعایت نکات بهداشتی می توان از این بیماری پیشگیری کرد که با همکاری فرهنگیان و خانواده ها از این بحران عبور خواهیم کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور ارتقاء کیفیت سلامت و بهداشت مدارس با وجود اینکه مدارس در دوره تعطیلی قرار دارند اما همه مدارس استان ضدعفونی شده اند. برای افزایش اطلاعات فرهنگیان یک دوره ضمن خدمت با عنوان پیشگیری از بیماری های تنفسی حاد در ۴ کلاس و با ظرفیت ۶ هزار نفر برنامه ریزی شده که تاکنون ۵ هزار فرهنگی استان در این دوره ثبت نام کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: با وجود اینکه مدارس تعطیل هستند اما با تلاش همه معلمان با استفاده از شبکه های اجتماعی و بستر اینترنت جریان آموزش در استان قطع نشده است. از مدیران مدارس می خواهیم متناسب با این شرایط بحرانی و بر اساس امکانات موجود، برنامه ریزی کرده تا به وضعیت آموزشی دانش آموزان لطمه وارد نشود.

کرمی یادآور شد: برای استمرار فعالیت یادگیری و جبران بخشی از عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان به دلیل تعطیلی مدارس ناشی از انتشار ویروس کرونا برنامه های آموزش به صورت زنده و به صورت ضبط شده از شبکه آموزش در حال پخش است.

وی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی برای راه اندازی مدرسه مجازی به تعداد ۱۰۷ هزار واحد آموزشی در کل کشور است. در استان نیز به منظور دسترسی بیشتر دانش آموزان و همکاران به محتوای آموزشی و فیلم های آموزشی، اقدام به راه اندازی تلویزیون اینترنتی جهت پخش زنده فیلم های آموزشی با تدریس آموزگاران، دبیران و هنرآموزان برگزیده استانی نموده ایم.

این مسئول عنوان کرد: دوره ضمن خدمت در چهار کلاس به ظرفیت ۶۰۰۰ نفر در نظر گرفته شده که تاکنون ۵ هزار نفر از فرهنگیان استان در این دوره شرکت کرده اند و اگر در روستا یا مناطقی اینترنت وجود ندارد، معلمان برای قطع نشدن فرایند آموزش به آن روستا اعزام می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بنای ما معلم محوری است. سرگروه های آموزشی بر فعالیت مجازی معلمان نظارت کرده و ابتکارات و خلاقیت ها را رصد کنند. اولیا نقش مهمی در آموزش دارند و در این ایام که دانش آموزان در منزل هستند انتظار داریم در فرایند آموزش مشارکت بیشتری داشته باشند.

علیمراد کرمی تصریح کرد: با وجود اینکه دانش آموزان در مدارس حضور ندارند، اما مدیر و معاونین در مدارس حضور داشته باشند تا معلمان بتوانند از امکانات مدرسه برای تدریس مجازی استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۴ ۱۷:۱۸

نظری ندارم