• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 98122015237
  • خبرنگار : 71498

جزئیات پرداخت قبوض آب و برق اعلام شد

جزئیات پرداخت قبوض آب و برق اعلام شد

پس از شیوع ویروس کرونا وزیر نیرو وعده همکاری با مشترکان برای پرداخت قبوض آب و برق را داد که اکنون جزئیات آن اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام وزیر نیرو در شرایط موجود و به منظور همراهی با مشترکان و متقاضیان، کلیه شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق در سراسر کشور موظف به ارائه همکاری و خدمات شدند.

 بر اساس ابلاغیه توانیر به شرکت‌های زیرمجموعه،  با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در حذف قبض کاغذی، کلیه خدمات فروش و پس از فروش به متقاضیان و مشترکین برق باید به صورت غیرحضوری ارائه شود.همچنین متقاضیان برق می‌توانند هزینه انشعابات درخواستی را در سه قسط پرداخت کنند.

از سوی دیگر به آن دسته از مشترکین خانگی و تجاری که درخواست استمهال هزینه‌های برق مصرفی را دارند تا پایان اردیبهشت‌ماه مهلت پرداخت داده خواهد شد.

همچنین طبق ابلاغیه شرکت آب و فاضلاب کشور به شرکت های زیرمجموعه با توجه به شیوع ویروس کرونا و به تبع آن شرایط ویژه کشور و به منظور مساعدت و همکاری با مردم مقرر شد تا تمهیدات برای متقاضیان و مشترکین فراهم شود و بر اساس آن تمهیدات و الزامات عدم حضور مراجعین در کلیه امور و ادارات آبفا فراهم شده و تمامی خدمات 23 گانه شرکت‌های آب و فاضلاب از طریق سامانه‌های غیرحضوری انجام شود.

از سوی دیگر تسلیم و توزیع قبض آب در مناطق و شهرهایی که بستر آن فراهم شده است حذف و صورت‌حساب‌های مربوطه از طریق پیامک به مشترکین اطلاع‌رسانی شود، ضمنا امکان وصول کلیه پرداخت‌های مردم از طریق درگاه‌های بانکی و سایر سامانه‌ها مهیا شود.

علاوه بر این  با توجه به شرایط خاص اقتصادی و رکود احتمالی کسب و کار تعدادی از مشترکین ، شرکت‌های آبفا تعامل لازم در دریافت اقساط انشعاب برای کلیه متقاضیان و قبوض آب بها برای مشترکین غیرخانگی دارای مبالغ بالا را، لغایت پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده مهیا سازند.

همچنین با توجه به توصیه‌های بهداشتی و افزایش مصرف آب در روزهای اخیر، تاکید بر تامین آب با فشار متعارف و پیشگیری از افت فشار و قطع آب در کلیه شهرها و روستاها بوده و کلیه واحدهای خدمات‌رسانی آمادگی کامل برای ارائه خدمت را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۰ ۱۷:۱۳

اداره برق فرآشبندفارس هیچگونه همکاری نمیکند.لطفامسئولین توجه کنند.متقاضی برق کشاورزی هستم.باداشتن شماره اشتراک برق بهمون نمیرود.با وجود آزاده ایثارگرانی.از برق دادن امتناع میکنند.به کجا مراجعه کنم

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۶ ۱۰:۳۶

برادر عزیرم این موضوع در شرایط فعلی شاید ضروری نباشه و اگر هم باشه ربطی به مطلب ارسالی نداره. مواظب خودتون باشید هموظن عزیز

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۰ ۲۳:۴۸

... کدوم مهلت دادن!؟ دو روز دیر پرداخت کردیم اومدن آب رو قطع کنن اهواز هستیم

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۱ ۰۷:۳۵

آب کجاست، ما از بس داد زدیم گلومون پاره شد

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۱ ۰۹:۲۸

لطفا قبضها را وجدانی محاسبه و حساب کنید تا ما بتوانیم از پس انها بر اییم با این وضعیت الان و بیکاری

avatar

وضع اب شاپورجان استان فارس خیلی خرابه و تلخ نمیشه بخوری

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۱ ۱۱:۲۸

به بهانه صرفه جویی در کاغذ هر ضریبی هر اضافه رو اعمال میکنن پول نفت میگیرن دو روز دیکه دلار میگیرن جای پول نفت (ملی )چقدر دیگه؟؟ تا کی ؟؟

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۱ ۱۲:۵۸

این یکماه پول اب نگیرید مسولین ....

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۱ ۱۵:۱۱

چرا‌ریز قبض را اعلام نمی کنید؟ پای فساد درمیان هست؟ فقط مبلغ درج کردید بدون جزئیات که چی؟ این مشکوک هست‌ !!

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۱ ۱۶:۵۲

سلام خسته نباشید نظر مردم فقط اینه که تا پایان اردیبهشت ماه پول آب و برق و گاز باید رایگان باشد ، همانطور که به صاحبان ملک توصیه میشود همکاری کنند و کرایه نگیرن خب یه جایی هم دولت از حقش بگذره و همکاری کنه

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۱ ۲۱:۴۳

خسته نباشین واقعا که منت گذاشتن سر مردم تا پایان اردیبهشت میتونید قسطی کنید پول آب و برق و واز اونجایی که مدام گفته میشه در خانه ها بمانید سرپرستان خانوارها برای پرداخت قبوض فرصت دارن تا پایان اردیبهشت دست به دعا بر دارند بلکه از آسمان هزینه آب و برق این مدت در خانه مانده نازل شود انشاالله