• دوشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۲۳:۲۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98122620352
  • خبرنگار : 50223

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری:

مسائل بهداشتی را رعایت کنید، سفر نروید و در خانه بمانید

مسائل بهداشتی را رعایت کنید، سفر نروید و در خانه بمانید

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: جامعه ما مقاومت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را تجربه کرده و امروز در عرصه سلامت به مقاومتی دیگر نیاز است.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با اشاره به رنج‌ها و تلخی‌هایی که کشور و جهان بر اثر شیوع ویروس کرونا تجربه می‌کند، افزود: حیات بشر همیشه همزاد بلا و مصیبت بوده و مهم نوع واکنش بشر در مقابل بلاها و مصائب است. هیچ انسان و جامعه‌ای و هیچ روزی از روزهای بشر بدون بلا و مصیبت بر بشریت سپری نشده است.

وی اظهارکرد: آنان که از این بلاها نردبان و پله‌های ترقی ساختند، رشد کردند و تکامل یافتند و به شکوفایی‌های علمی و صنعتی و غیره رسیدند. بشر باید همیشه نگاهش به سختی‌ها و مصائب چنین نگاهی باشد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری صبر و مقاومت را شیوه واکنش درست انسان در برابر مصیبت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: جامعه ما مقاومت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را تجربه کرده و امروز در عرصه سلامت به مقاومتی دیگر نیاز است.

فرمان متخصصان عرصه سلامت باید اطاعت شود

آیت الله ملک حسینی با تقدیر از پزشکان و پرستاران که در رأس این مقاومت قرار دارند، تصریح کرد: پزشکان و پرستاران در این مقاومت خوش درخشیدند و طلایه داران این عرصه هستند و باید فرمان آنها را اطاعت کرد. وقتی می‌گویند تجمع نباشد و مسائل بهداشتی رعایت شود تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود، همه باید به آنها تن دهیم و باید گفت «چشم»، چرا که معتقدیم انسان از متخصص باید پیروی کند.

وی با تاکید بر اینکه باید در این روزهای بلا هم پند گرفت و هم عبرت آموخت، ادامه داد: باید بدانیم که اگر یک مریض خود را در جامعه رها کند، مثل یک آلودگی اخلاقی است که در جامعه رها شده و مراقبت نمی‌شود.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بر مراقبت جامعه از همدیگر تاکید و عنوان کرد: چگونه در بحث امر به معروف و نهی از منکر می‌گویند بی مراقبتی مردم باعث شیوع رذائل می‌شود، این هم همینطور است و اگر مراقبت صورت گیرد و دل برای هم بسوزانیم و احساس مثبت نسبت به هم بورزیم، می‌توانیم این زنجیره را قطع کنیم.

آیت الله ملک حسینی تاکید کرد: باید بدانیم که توسلمان به اهل بیت(س) و دعایمان به درگاه خداوند متعال می‌تواند برای برون رفت از این مخمصه مؤثر باشد و باید بدانیم صدقه دادن راه عبور از این رنج‌ها و سختی هاست.

وی افزود: رعایت مسائل بهداشتی، درمان، دعا و رعایت کلام بزرگان و دستورات بزرگان می‌تواند ما را در این بلا و از بلا سربلند خارج کند.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید کسانی که اکنون در رنج فقر در کنار این رنج بلا عمر را سپری می‌کنند را فراموش کنیم، گفت: آنها که دارند بیایند و حمایت کنند از کسانی که ندارند تا رنج آنها دوگانه نباشد و آنها در سختی این بلا به سختی فقر مبتلا نباشند.

آیت الله ملک حسینی با تقدیر از اقدامات مسئولان در زمینه مبارزه با این ویروس تاکید کرد: ملت هم نباید خود را فاقد این مسئولیت بداند و امروز باید هوشیارانه و بصیر در این عرصه گام برداریم.

وی اظهارکرد: هرآنچه می‌شنویم را به دیگران گزارش نکنیم و باید در نشر اخبار علمی و راست و درست مؤثر باشیم و هرگز آرا و اندیشه‌های غیرمتخصصان را ترویج ندهیم و حرفهای دروغ را شایع نکنیم و در زنجیره ناراستی و نادرستی سهمی ایفا نکنیم.

در خانه بمانیم

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بر رعایت نکات اخلاقی در کنار مسائل بهداشتی تاکید کرد و ادامه داد: این بلا آزمونی برای همه ماست و هرکس باید در این آزمون سربلند باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله ملک حسینی بر عمل به نظر متخصصان و کارشناسان در هر زمینه‌ای تاکید و بیان کرد: اینک روزی است که کارشناس و متخصص به من می‌گوید، «مسائل بهداشتی را رعایت کنید، سفر نروید، در خانه بمانید» و عمل به این دستورات آزمون امروز همه ماست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha