• یکشنبه / ۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99010300971
  • خبرنگار : 50180

عیددیدنی در این روزهای کرونایی ممنوع

عیددیدنی در این روزهای کرونایی ممنوع

ایسنا/کرمانشاه دید و بازدیدهای نوروزی یکی از زیباترین و دلچسب‌ترین آداب و رسوم ایرانیان در نوروز است، اما امسال به دلیل شیوع کرونا و توصیه بر در خانه ماندن، این رسم زیبا هم متاثر از این بیمار ناخوانده شده است.

وکیل احمدی، عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: معمول است که روابط اجتماعی در قالب دید و بازدیدهای نوروزی پس از تحویل سال بیشتر می شود، در حالیکه امسال با توجه به شیوع کرونا این دید و بازدیدها می توانند منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع و همه گیر شدن بیماری شود و لذا به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

احمدی با توصیه به جایگزین کردن روابط اجتماعی مجازی با روابط اجتماعی واقعی در این روزهای کرونایی، گفت: مردم می توانند سال نو را با تماس تلفنی، تماس تصویری و یا ارسال پیامک و... به عزیزانشان تبریک گفته و از این طریق به قطع شدن زنجیره انتقال بیماری کرونا کمک کنند.

این جامعه شناس در ادامه فلسفه آیین های نوروزی به ویژه دید و بازدیدها را دستیابی به شادی عنوان کرد و افزود: شادی از خواسته‌های فطری و از نیازهای روانی انسان است که نقش مهمی در تامین سلامت فرد و جامعه دارد، اما امسال دید و بازدیدهای نوروزی به دلیل انتشار سریع بیماری کرونا و خطرناک بودن آن برای سلامت افراد به ویژه سالمندان می تواند عواقب جبران ناپذیری در پی داشته و کام خانواده های زیادی را تلخ کند.

 وی در ادامه توصیه هایی هم برای شاد بودن خانواده ها در این اوضاع و احوال کرونایی داشت و گفت: خانواده ها با تدارک دیدن فیلم، ورزش، مطالعه و یا هر کار دیگری که حالشان را خوب می کند، می توانند فضای خانه را شاد کنند.

وی تاکید کرد: فلسفه جشن‌های باستانی نوروز هم دستیابی به شادی فردی و اجتماعی بوده و در شرایط کنونی نیز می توان این شادی و نشاط را با جایگزین‌هایی بدست آورد تا روح و روان خانواده ها و جامعه که درگیر کرونا شده، بهبود یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha