• یکشنبه / ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99011004901
  • خبرنگار : 50060

۹۵ درصد اصناف غیرضروری قزوین تعطیل شده است

۹۵ درصد اصناف غیرضروری قزوین تعطیل شده است

ایسنا/قزوین سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: ۹۵ درصد اصناف غیرضروری قزوین به‌منظور مقابله با ویروس کرونا تعطیل شده است؛ اگر واحد صنفی تخلف کند ۵۰۰ هزار تومان جریمه و یک ماه پلمب می‌شود و مدیر اتحادیه نیز به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

منوچهر حبیبی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین روز یکشنبه دهم فروردین ماه ۱۳۹۹ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین بیان کرد: حفظ سلامت مردم اولویت مسئولان است و برای تأمین آن نیاز است همه اقشار اجتماع همراهی کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اتحاد، انسجام و همدلی در بین خدمتگزاران مردم در دولت و نیروهای مسلح موج می‌زند و همگی برای خدمت به مردم پای کار هستند، خاطرنشان کرد: در این مدت حدود ۷۹ درصد جمعیت استان قزوین بالغ بر یک میلیون نفر غربالگری سلامت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، حبیبی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: بر اساس تردد شمار جاده‌ای ۸۰ درصد ترددهای جاده‌ای استان قزوین کاهش پیدا کرده و میزان مصرف سوخت استان نیز ۷۱ درصد کاهش داشته است ضمن اینکه هیچ‌گونه اقامتی در مسافرخانه‌ها و هتل‌های استان قزوین نداریم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: ۹۵ درصد اصناف غیرضروری به‌منظور مقابله با ویروس کرونا تعطیل شده است.

وی افزود: اگر واحد صنفی تخلف کند ۵۰۰ هزار تومان جریمه و یک ماه پلمب می‌شود و مدیر اتحادیه نیز به مرجع قضایی معرفی خواهد شد؛ تا به امروز چندین واحد صنفی به علت تخلف و توجه نکردن به دستورالعمل‌ها پلمب شده‌اند، اما مدیری از اتحادیه‌های صنفی به مراجع قضایی معرفی نشده است.

قزوین پیشتاز در تولید اقلام بهداشتی

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در استان قزوین خاطرنشان کرد: ۱/۳ میلیون لیتر الکل طبی در قزوین توسط دو واحد تولید شده است که از این میزان حدوداً ۴۰۰ هزار لیتر نیاز استان را تأمین کرده و مابقی به استان‌های دیگر ارسال شده است.

وی افزود: ۲۶ واحد تولیدی شوینده از اوایل اسفند ماه خط تولیدشان را تغییر داده و برای تولید مواد ضدعفونی و ژل تلاش کردند و تا کنون حدود ۹۰۰ هزار لیتر مواد شوینده و ضدعفونی و ژل تولید شده کرده‌اند.

حبیبی گفت: در استان قزوین از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار ماسک پزشکی و معمولی در سه واحد تولید شده که اولویت توزیع آن مراکز درمانی و پزشکان و پرستان بوده است؛ ضمن اینکه ۲۷ کارگاه بسیج نیز روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار ماسک تولید می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۲۳ میلیون دستکش پزشکی و معمولی در دو واحد استان تولید شده است که از این تعداد ۱/۵ میلیون نیاز استان و مابقی به سایر استان‌ها ارسال شده است.

این مسئول بیان کرد: ۲۷ اکیپ در مرکز شهر و مبادی ورودی و خروجی استان کار تب‌سنجی را انجام می‌دهند و از زمانی که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اجرا می‌شود هیچ خودروی غیربومی و غیرساکن قزوین وارد استان نمی‌شود.

با مدیران متخلف برخورد می‌شود

وی تصریح کرد: هر مدیری که بر خلاف مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کند، مستحق برخورد قانونی بوده و از طریق سازمان تخلفات اداری بدون هیچ اغماضی با وی برخورد خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در استان قزوین گفت: مدت زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ماه سال جاری است؛ در این شرایط واحدهای تولیدی غیرضروری تعطیل شده، واحدهای تولید و توزیع کالاهای ضروری فعال بوده و به صورت مضاعف فعالیت می‌کنند؛ ضمن اینکه پنج فروشگاه اینترنتی توزیع کالای ضروری نیز به آن‌ها اضافه شده است.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی به دو گروه ضروری و غیرضروری تقسیم شده‌اند و دستگاه‌های ضروری شامل دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، نیروی انتظامی، سازمان صمت و تعزیرات باید تمام وقت با تمام ظرفیت کار کنند؛ بقیه به صورت شیفت بندی با ۳۰ درصد کارکنان به فعالیت می‌پردازند.

حبیبی تأکید کرد: کلیه مدیران کل دستگاه‌ها، معاونان و مدیران شهرستانی، دهیاران و بخشداران باید در تمامی این ایام در محل کار حضور داشته باشند و کلیه کارکنان و مدیران دستگاه‌ها در آماده باش قرار داشته باشند و حق خروج از قزوین را ندارند.

کالای اساسی به اندازه کافی در قزوین ذخیره شده است

این مسئول خاطرنشان کرد: کالاهای اساسی مردم به اندازه کافی تا سه ماه آینده ذخیره شده است در شرایطی که ملاحظه می‌کنید در بسیاری از کشورهای غربی برای یک دستمال کاغذی سربازان مسلح به کار گرفته‌اند؛ جمهوری اسلامی با همه تحریم‌ها و کمبودها مدیریت درستی برای تأمین کالاهای ضروری مردم دارد.

وی با اشاره به کوچ عشایر استان قزوین در مناطقی چون طارم و الموت بیان کرد: هماهنگی شده تا به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا عشایر استان تا پایان فروردین سال جاری در مناطق خود بمانند و از حرکت و جابجایی پرهیز کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین در پایان گفت: تدفین افرادی که به دلیل کرونا از دنیا رفته‌اند با تمهیدات بهداشتی صورت می‌گیرد اما محلی برای دفن این افراد به صورت جدا در نظر گرفته نشده و در آرامگاه‌های استان قزوین به خاک سپرده می‌شوند، زباله‌های عفونی بیماران کرونایی نیز بنا بر تصمیم کمیته سالم‌سازی تحت نظارت نگهداری می‌شود تا در آینده برای امحای آن تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha